| کد مطلب: ۱۰۷۳۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد

رایزنی امیرعبداللهیان با وزرای خارجه عمان و عراق درباره فلسطین

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک به منظور توقف جنایات رژیم صهیونیستی با همتایان عمانی و عراقی خود گفتگو کرد.

رایزنی امیرعبداللهیان با وزرای خارجه عمان و عراق درباره فلسطین

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی های منطقه ای خود با سید بدر البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان تلفنی در خصوص تحولات جاری فلسطین بحث  و گفتگو نمود.

در این تماس طرفین در خصوص راه های توقف فوری  کشتار مردم فلسطین بویژه زنان و کودکان ، لغو فوری محاصره نوار غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه شامل سوخت، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین مخالفت قاطع با سیاست کوچ اجباری ساکنان فلسطینی نوار غزه را مورد تاکید قرار دادند.

دو وزیر در گفتگوهای خود وضعیت انسانی در غزه را اسفبار خوانده و برافزایش تحرکات کشورهای اسلامی و هم افزایی بیشتر برای توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، علیه مردم مظلوم غزه تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان و فواد حسین وزیر خارجه عراق همچنین در یک گفت‌و‌گوی تلفنی در خصوص تحولات جاری فلسطین و نسل کشی در غزه رایزنی نمودند.

امیر عبداللهیان در این گفت‌و‌گو ضمن اشاره به آخرین تحرکات و رایزنی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و کشتار گسترده غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان و حمایت‌های تسلیحاتی گسترده امریکا از رژیم متجاوز صهیونیستی را عامل اساسی تشدید بحران جاری در منطقه دانست و گسترش دامنه جنگ را در مقابل افزایش شدت جنگ از سوی آمریکا علیه غیرنظامیان غزه امری کاملا اجتناب ناپذیر دانست. 

وزیر خارجه عراق نیز در این گفت‌و‌گو بر ضرورت اقدام منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین، توقف حملات و جلوگیری از گسترش جنگ تاکید کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار