| کد مطلب: ۱۰۷۱۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

بازگشت نخبگان و مساله ای به نام جاسوسی

زنگنه گفت: زمانی که می‌خواهیم از ظرفیت نبخگان بین‌المللی و دانش آموختگان بین‌المللی ایرانی یا غیر ایرانی که در خارج کشور درس خوانده‌اند استفاده کنیم می‌گویند اینها جاسوس هستند.

بازگشت نخبگان و مساله ای به نام جاسوسی

به گزارش آرمان آنلاین: سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌شود تا صحبت از استفاده ظرفیت هواپیماهای خارجی و یا اساتید و دانش آموختگان بین‌المللی می‌شود ما نگاه امنیتی داشته و آنها را جاسوس انگاشته و انتظار داشته باشیم تا رتبه علمی کشور ارتقاء پیدا کند.

به گزارش ایسنا، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به ایجاد ظرفیت برای جذب اساتید و نخبه‌های بین‌المللی به داخل کشور مربوط می‌شد، بیان کرد: رتبه علمی دارای چندین شاخصه است؛ داشتن دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های داخلی یک شاخصه برای حفظ رتبه علمی است. همکاری علمی با سایر کشورها شاخصه‌ای دیگر برای ارتقاء رتبه علمی است. چرا ما زمانی که عربستان، ترکیه، آمریکا و اروپا از ظرفیت نخبه‌های ما استفاده می‌کنند چیزی نمی‌گوییم. آیا نخبه‌های ما در آنجا جاسوس هستند؟

وی در ادامه اظهار کرد: اما زمانی که می‌خواهیم از ظرفیت نبخگان بین‌المللی و دانش آموختگان بین‌المللی ایرانی یا غیر ایرانی که در خارج کشور درس خوانده‌اند استفاده کنیم می‌گویند اینها جاسوس هستند. تا صحبت از مشارکت بخش خصوصی می‌شود مانع می‌شویم، تا می‌خواهیم هواپیما بیاوریم می‌گویند جاسوسی می‌کنند، تا می‌خواهیم از ظرفیت اساتید بین‌المللی در دانشگاه‌ها استفاده کنیم می‌گویند جاسوس هستند، این چه تفکر و چه نگاهی است که ما همه را جاسوس می‌انگاریم به عنوان ام‌القرای جهان اسلام ما کشوری هستیم که خیلی از افراد که دارای رتبه علمی هستند دوست دارند در دانشگاه‌های ما کرسی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه تصریح کرد: نمی‌شود اگر قرار است هر کسی وارد کشور شود ما نگاه امنیتی داشته باشیم. ما در اینجا آورده‌ایم که از ظرفیت‌های نخبگان علمی و بین‌المللی در دانشگاه‌ها استفاده شود تا رویکرد و نگرش خود را عوض نکنیم نمی‌توانیم ریل‌گذاری درستی در قانون‌گذاری داشته باشیم.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار