| کد مطلب: ۱۰۶۸۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد

تکلیف صلاحیت ترامپ مشخص شد

دادگاه عالی ایالات متحده درخواست رد صلاحیت دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 را رد کرد.

تکلیف صلاحیت ترامپ مشخص شد

 

 دادگاه عالی ایالات متحده روز دوشنبه یک پرونده مربوط به رد صلاحیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای انتخابات 2024 -با استناد به ماده‌ای در قانون اساسی این کشور که هر فرد دخیل در شورش را از تصدی پست دولتی منع می‌کند، رد کرد.

بنا بر گزارش روبترز، قضات درخواست تجدیدنظر جان آنتونی کاسترو، مشاور مالیاتی تگزاس را که برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری در تلاش است را رد کردند. کاسترو از اقدامات ترامپ در رابطه با حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیان رئیس جمهور وقت، به عنوان شورش نام برده است.

این ممکن است آخرین باری نباشد که از دیوان عالی درخواست می‌شود تا در مورد این موضوع بررسی کند. دعاوی مشابهی با استناد به بند مذکور قانون اساسی آمریکا در مورد نامزدی ترامپ همچنان در دادگاه‌های بدوی دیگر ادامه دارد.

این شکایت که توسط کاسترو در دادگاه فدرال در فلوریدا تنظیم شد، به دنبال آن بود که ترامپ را فاقد صلاحیت برای کسب مناصب دولتی اعلام کند و او را از حضور در در هر انتخابات ایالات متحده منع کند.

کاسترو استدلال کرده بود که ترامپ با ابراز هم‌دردی با حامیانش که در تلاشی ناموفق برای ممانعت از تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات 2020 به کنگره یورش بردند، به شورش کمک کرد و به آن‌ها گفت که در صورت انتخاب دوباره آن‌ها را عفو خواهد کرد.

یک قاضی فدرال در ماه ژوئن شکایت کاسترو را رد کرد و گفت او مدارک کافی برای ادعای خود ارائه نداده است و باعث شد کاسترو هم به دادگاه تجدیدنظر منطقه یازدهم واقع در آتلانتا و هم به دادگاه عالی شکایت کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار