| کد مطلب: ۱۰۶۲۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد

احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات نقل کرد

خاطره‌ای شنیده نشده از مرحوم آیت‌الله هاشمی درباره دولت اصلاحات | هاشمی در حاشیه دیدار رهبری به خاتمی چه گفت؟

احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات با نقل خاطره‌ای از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم هاشمی در بدو ورود به بدترین شکل ممکن درباره دولت حرف زدند. من حوصله به خرج دادم و هیچ حرفی نزدم. بعد از بازدید از کارون ۳، نیروگاه شهید عباسپور، سد کرخه و کارون و... ایشان نظرش به کل تغییر کرد و در مصاحبه‌ای طلایی همه مطالبی را که در ورود به خوزستان گفته بود، پاک کرد...

خاطره‌ای شنیده نشده از مرحوم آیت‌الله هاشمی درباره دولت اصلاحات | هاشمی در حاشیه دیدار رهبری به خاتمی چه گفت؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین اقتصاد در ایران بعد از برهه پایان جنگ تحمیلی به گرانی عادت کرده بود اما اینکه اقلام  یکباره دو برابر و در پاره‌ای از موارد ۳۰۰ یا حتی ۴۰۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کنند، پدیده‌ای است که لایه‌های مختلف جامعه را شدیدا تحت‌تاثیر قرار داده است، به‌طوری‌که قشر متوسط به قشر ضعیف و قشر ضعیف هم به حاشیه‌نشینی رسیده است تا بتوان اینطور گفت که با بحرانی به قاعده جدی روبه‌رو هستیم.

وزیر راه دولت اصلاحات در این باره اظهار داشت: آقایانی که برنامه هفتم توسعه را نوشته‌اند،  گویا از شرایط بی‌خبر هستند. در واقع هر برنامه توسعه‌ای که نوشته می‌شود، به این معنی است که برای رشد اقتصادی برنامه‌ای راهبردی تعیین شود که لازمه چنین امری چیزی جز این نمی‌تواند باشد که هم کاستی‌های روز شناسایی شوند و هم اینکه پتانسیل‌های موجود ارزیابی دقیقی شوند تا بتوان نقشه راهی اصولی مشخص شود تا در مرحله بعدی برای تحقق اهداف، امور مدیریتی و اجرایی به طور دقیقی انجام شوند.

احمد خرم گفت: دولتی که قرار است مشکلات را کم کند،گویی شناختی از مدیریت اقتصادی ندارد. وزیر راه دولت اصلاحات در ادامه افزود: آنچه در این ۲ سال از دولت سیزدهم مشاهده شده است، موید این قضیه است که دولتی قرار است مشکلات مردم را کم کند گویی هیچ شناختی از باید‌ها و نباید‌های مدیریت اقتصادی ندارند؛ یعنی با نگاهی به چینش مدیران می‌توان فهمید که دولت با مبانی اقتصاد غریبه است. در واقع اگر گرانی بیداد می‌کند و اگر مردم حتی برای تامین مایحتاج اصلی خود هم مجبور به «حساب و کتاب» هستند تا به لحاظ مالی کم نیاورند، دلیلی جز این ندارد که دولت جاری از ابزار کارآمدی و تاثیرگذاری  برخوردار نیست.

این چهره اصلاح‌طلب بیان کرد:‌ این روز‌ها در حالی تحریم را بهانه‌ای برای بحران اقتصادی می‌دانند که اگر تصمیم‌گیران توانمندتر داشته باشند، حتی با وجود غیبت در بازار‌های جهانی هم می‌توانیم حتی‌المقدور گلیم اقتصادی را از آب بیرون بکشیم که ما در دولت اصلاحات به گواه همه موفق به این کار شدیم. وی افزود: برنامه سوم توسعه تنها برنامه‌ای بود که در دولت خاتمی به طور کامل اجرا شد که به اذعان همه برنامه‌ریزان و مجریان، این برنامه بهترین برنامه‌ای است که قبل و بعد از انقلاب اجرایی شده است. ما که در بخش راه و ترابری این برنامه بودیم، ۱۳ درصد از اهداف برنامه جلوتر رفتیم که این در تاریخ ۴۵ ساله نظام بی سابقه است. خرم عنوان کرد: به منتقدان خاتمی می‌گویم  واقعا این همه دستاورد‌ها را چطور نمی‌بینید و به‌راحتی انکار می‌کنید؟ نمی‌بینید این همه کار‌های ماندگار را؟

احمد خرم

ماجرای تغییر نظر هاشمی 

خرم درباره توفیق دولت اصلاحات با ذکر یک خاطره ادامه می‌دهد: تقریبا یک‌سال از دولت خاتمی گذشته بود و استاندار خوزستان بودم. از دفتر مرحوم هاشمی تماس گرفتند و گفتند آقای هاشمی برای بازدید قصد سفر به خوزستان را دارند. ظاهرا به آن مرحوم درباره چگونگی پیشرفت طرح‌های مهم سازندگی اطلاعات غلط داده بودند. مرحوم هاشمی در بدو ورود به بدترین شکل ممکن درباره دولت حرف زدند. من حوصله به خرج دادم و هیچ حرفی نزدم. بعد از بازدید از کارون ۳، نیروگاه شهید عباسپور، سد کرخه و کارون و... ایشان نظرش به کل تغییر کرد و در مصاحبه‌ای طلایی همه مطالبی را که در ورود به خوزستان گفته بود، پاک کرد.

خرم ادامه داد: چند روز بعد از آقای خاتمی شنیدم، در حاشیه دیدار عید مبعث مسئولان با رهبری، آقای هاشمی دست آقای خاتمی را گرفت و گفته بود، دولت شما طرح‌های سازندگی را بسیار بهتر از دولت من پیگیری کرده است و تشکر کرد. وزیر راه دولت اصلاحات  تصریح کرد: دولتی‌ها در شرایطی همچنان به مردم وعده و وعید می‌دهند که با عرض تاسف باید اشاره کنم، از دولت سیزدهم نمی‌توان انتظار کارآمدی داشت. مگر اینکه به این تصمیم برسند که از نیرو‌های کارکشته‌ای که در دایره خودی‌های شان نیستند، بهره بگیرند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار