| کد مطلب: ۱۰۶۰۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد

احمد حکیمی‌پور در گفت‌و‌گو با«آرمان ملی» مطرح کرد

شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده | مردم مثل سابق حس مشارکت در انتخابات ندارند

دبیر کل حزب اراده ملت در خصوص فضای انتخابات مجلس گفت: اصل بازی به زمین مسابقه، داور و وضعیت جوی باز می‌گردد که تیم‌ها ببینند می‌توانند کاری کنند و تماشاگر می‌تواند در این بازی حضور پیدا کند یا خیر. اینها خیلی در اختیار کنشگران نیست.

شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده | مردم مثل سابق حس مشارکت در انتخابات ندارند

به گزارش آرمان ملی آنلاین دبیر کل حزب اراده ملت در خصوص شرایط جامعه و مشارکت در انتخابات اظهار کرد: باید دید آنهایی که در حوزه انتخابات و نظارت بر انتخابات دستی دارند چه قدمی بر می‌دارند و فضا چه می‌شود و واقعا شرایط از هم اکنون قابل تحلیل نیست، چیزهایی که گفتنی است هر روز از جانب همه گفته می‌شود.  اما آن انتخاباتی که مردم نیاز به حضور در پای صندوق داشته باشند یک مولفه‌اش به این باز می‌گردد که برگزارکنندگان و مجریان انتخابات چقدر این اطمینان را به مردم می‌دهند که چه میزان آراءشان اهمیت دارد و می‌تواند تعیین کننده باشد. هر چند که این احساس مدت‌ها است از بین رفته و مردم حس مشارکت را مثل سابق ندارند.

احمد حکیمی‌پور به «آرمان ملی» گفت: مجریان انتخابات باید تدبیر کنند و دستگاه‌های نظارتی تدبیرهای لازم را اتخاذ کنند و کارهای خود را انجام دهند. تلاش این دستگاه‌ها و  جریان‌های سیاسی نیز بر این است که بتوانند نقش افرین باشند، اما باید فضا هم مهیا باشد. وی افزود: به عبارت دیگر اصل به زمین مسابقه ، داور و وضعیت جوی باز می‌گردد که تیم‌ها ببینند می‌توانند کاری کنند و تماشاگر می‌تواند در این بازی حضور پیدا کند یا خیر. اینها خیلی در اختیار کنشگران نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص مؤلفه‌های مجلس کارآمد بیان کرد: اینها همه حرف است و عناوینی است که گفته می‌شود؛ انتخابات پرشور و واقعی مولفه‌هایی دارد که از همه مهم‌تر در آن اعتماد مردم و احساسی است که  مردم  بتوانند از مسیر انتخابات خواسته های خود را دنبال کنند.  حال اینکه از دل این چه مجلسی بیرون می‌آید چون مردم انتخاب کردند خودشان نیز رصد و دنبال می‌کنند.

وی افزود: در ارتباط با پاسخگو بودن و رصد مجلس یا به نوعی ارزیابی و آسیب شناسی عملکرد مجلس مخصوصا باید نهادها، سازمان‌ها  و احزاب سیاسی فعال باشند و بتوانند هم به مجلس نماینده بفرستند و هم در برابر آن پاسخگوی مردم باشند که مردم هم بدانند که حاصل کارشان چه باز خوردی می‌دهد.  عضو سابق شورای شهر تهران بیان کرد: فعلا نشانه‌ای نمی‌بینیم. رهبری 4 شرط در ابتدای سال در مورد انتخابات فرمودند که بحث انتخابات پرشور، رقابتی، مشارکتی و  با امنیت را مطرح کردند. مخاطب این گفته‌ها نیز تقریبا مشخص است، اما ما نشانه‌ای نمی‌بینیم. البته در وزارت کشور همایشی در این ارتباط بود، اما از مسئولان کسی نبود که بگوید ما هم در حال انجام دادن کارهایی هستیم.

حکیمی پور تصریح کرد:  الان نشانه‌هایی در خصوص امیدوار کردن جامعه و کنشگران از سوی کسانی که می‌خواهند کاری کنند اعم از مسئولان اجرایی  و نظارتی نمی‌بینیم. وی تاکید کرد: اینها باید هر چه سریعتر بگویند که برای تحقق چنین اهدافی چه کارهایی را انجام می‌دهند و چه کارهایی را قرار است انجام دهند.

نویسنده : حمید شجاعی
خبرنگار : حمید شجاعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار