| کد مطلب: ۱۰۵۷۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد

حاشیه‌های مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب

احمدی‌نژاد آفتابی شد، روحانی ناسزا شنید، خاتمی تخریب شد

مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی علاوه بر سخنرانی‌هایی که داشت، دارای حواشی نیز بود و البته این حواشی در سال‌های اخیر هم مشاهده شد، از جمله توهین به شخصیت‌ها و مسئولان سابق کشور. پس از مراسم امسال بود که یک مدرس حوزه علمیه از توهین به حسن روحانی در مراسم سالگرد ارتحال امام خبر داد.

احمدی‌نژاد آفتابی شد، روحانی ناسزا شنید، خاتمی تخریب شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین رشید داوودی در توئیتی نوشت: «پس از اتمام سخنان رهبری که مسیر خروج مسئولان به‌ جهت خروج رهبری، مسدود شد، چند نفر خود را به دکتر روحانی رسانده و اقدام به توهین به ایشان کردند اما واکنشی جز متانت و صبوری ندیدند.

در همین حین جمع بیشتری خود را به ایشان رسانده و از وی حمایت کردند. «14 خرداد سال گذشته نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی مورد هجمه تندروها قرار گرفت چنانکه در جریان برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) عده‌ای در میان جمعیت شعارهایی سر داده و مانع سخنرانی سیدحسن خمینی، نوه امام(ره) شدند. جمعیت که وضوح شعارهای‌شان خطاب به سید حسن بود، فریاد می‌زدند: «مرگ بر ضد ولایت فقیه» و «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» البته سیدحسن خمینی در میان این شعارها به صحبت خود ادامه داد و واکنشی نشان نداد.

رهبر انقلاب در همان مراسم فرمودند: «شنیدم برخی افراد در زمان سخنرانی حاج سیدحسن خمینی شعار دادند و سروصدا کردند، بنده کاملا با این کار مخالفم.» در سال‌های پیش از آن هم خودسرها برای برهم‌زدن مراسم سالگرد برنامه داشتند، مانند سال 94 که البته پس از آن عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بازداشت جمعی از اخلالگران مراسم حرم امام خمینی(ره) خبر داد. سال 89 احمدی‌نژاد چالش‌آفرین شد.

در عین اطلاع از برنامه بعدی- خیرمقدم‌گویی و نطق سیدحسن خمینی در مقام تولیت آستان – کاملا به عمد و به‌رغم تذکرها چنان سخنرانی خود را طولانی کرد که مجالی برای تولیت حرم و یادگار امام باقی نمانَد. به این نشان که در پایان نیز او را نادیده انگاشت و از مردم خواست به سخنرانی مقام معظم رهبری گوش دهند تا برگزارکنندگان را عملا از دعوت سیدحسنِ میزبان منصرف کنند اما چند دقیقه بعد تولیت حرم پشت تریبون قرار گرفت و شروع به سخنرانی کرد.

احمدی‌نژاد پیدا شد

یکی دیگر از حواشی مراسم سالگرد امام(ره) حضور احمدی‌نژاد بود. مدت‌ها بود خبری از او نبود و نه در میدان 72 نارمک سخنرانی می‌کرد و نه دیداری داشت که اظهاراتش خبرساز شود. او حتی در مراسم تشییع و تدفین مرحوم محمد بقایی، پدر حمید بقایی حضور پیدا نکرد که همین غیبت سبب طرح شائبه جدا شدن راه احمدی‌نژاد با یاران قدیمی‌اش شد. او در طول مراسم با دست‌هایش حرکاتی را داشت که مورد توجه قرار گرفت به نحوی که رسانه‌ها از آن به‌عنوان «حرکت متفاوت احمدی‌نژاد در مراسم سالگرد ارتحال امام» یا «ژست احمدی‌نژاد در مراسم ارتحال امام‌خمینی(ره)» یاد کردند. 

نماینده طالبان هم بود!

محمد حقانی، دیپلمات ارشد طالبان و سرپرست سفارت افغانستان در تهران از مدعوین مراسم بود که میان دو سردار سپاه نشست. تصویر فارس از حضور دو زن که به‌نظر می‌رسد از مدعوین خارجی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی هستند، مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

از تخریب خاتمی غافل نماندند

خبرگزاری «فارس» هم بیکار نماند و به تخریب خاتمی پرداخت. این خبرگزاری با انتشار این بخش از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «در برخی دولت‌های این چند دهه، افرادی معتقد به عقب‌نشینی و امتیاز دادن بودند اما در یکی از این دولت‌ها، همان کشوری که در مقابل آن عقب‌نشینی کرده بودیم، برای رئیس‌جمهور ما کیفرخواست صادر کرد و او را به دادگاه غیابی کشاند و یا در دولت دیگری که گویا متأسفانه به آمریکایی‌ها کمک هم شده بود، آنها ایران را محور شرارت نامیدند.» نوشت: «روز ۱۵ مهر ۱۳۸۰ (۲۶ روز بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر) به غرب آسیا لشکرکشی شد. انجمن آسیا Asia Society)  ) می‌نویسد: در کمال تعجب، دولت ایران یکی از اولین کشورهای جهان بود که پس از ۱۱ سپتامبر پیام تسلیت به آمریکا فرستاد. «محمد خاتمی» رئیس‌جمهور وقت ایران این حمله را محکوم کرد و دوران پسا ۱۱سپتامبر را به عنوان فرصتی برای حرکت سیاست خارجی ایران به سمت مسیری مصالحه جویانه‌تر با آمریکا دانست.» یا در بخش دیگری آورد: «سید حسین موسویان» از نزدیکان اردوگاه سیاسی هاشمی رفسنجانی خرداد ۱۳۹۳ در المانتیور (al- monitor  ) نوشت: «خاتمی به من گفت مطمئنم که بوش میخ آخر را به تابوت رابطه ایران و آمریکا زد. از همان آغاز همکاری این شک را داشتم که درخواست کمک آمریکا احتمالا جنبه تاکتیکی دارد و به‌منظور یک همکاری دراز مدت نیست. ولی مشارکت ایران را یک پیشنهاد بدون باخت می‌دیدم.»

خبرنگار : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار