| کد مطلب: ۱۰۵۵۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

آیت‌الله مکارم شیرازی درباره تهدید فاصله‌گیری طلاب از مردم هشدار داد

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به همایش «حوزۀ انقلابی و حوزۀ منتظر» تأکید کردند: مسئولین و متولیان امور حوزه باید نسبت به آسیب‌هایی که حوزه‌های علمیه و خصوصاً حوزه‌های کوچک را تهدید می‌کند، بسیار حساس باشند

آیت‌الله مکارم شیرازی درباره تهدید فاصله‌گیری طلاب از مردم هشدار داد

آرمان‌ملی آنلاین شفقنا نوشت: . کم‌انگیزگی طلاب در فراگیری علوم، عدم اهتمام به شئون و وظایف حوزوی، فاصله‌گیری از مردم و غفلت از آسیب‌های اجتماعی که دامنگیر خانواده‌ها و خصوصاً جوانان شده، از جملۀ این تهدیدهاست.

متن کامل پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی به همایش «حوزۀ انقلابی و حوزۀ منتظر» به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«در آغاز لازم می‌دانم از همۀ برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان همایش حوزۀ انقلابی و حوزۀ منتظر تشکر و قدردانی نمایم و امیدوارم این همایش گامی مؤثر در جهت شناختِ بهتر و بیشترِ بایسته‌ها و شایسته‌های حوزۀ مهدوی و انقلابی بردارد. بجاست یاد و خاطرۀ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ایمانی، امام جمعه فقید شیراز را در بزرگداشت ایشان گرامی داریم. خداوند ایشان را مشمول رحمت واسعۀ خویش گرداند.

اساس حوزه‌های علمیه شیعی در عصر غیبت به حضرت صاحب الامر (ارواحنا له الفداء) انتساب دارد و مراجع معظم، اساتید، طلاب و فضلا هر یک به سربازی آن حضرت افتخار و مباهات می‌نمایند و در تلاشند تا با عمل به وظیفۀ شرعی خویش که در گام نخست آموختن علوم اهل بیت (علیهم السلام) و تهذیب نفس و تخلّق به اخلاق اسلامی است، بتوانند به بسط و گسترش معارف اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه و هدایت و راهنمایی مردم بپردازند.

از سوی دیگر انقلاب اسلامی برآمده از حوزه‌های علمیه است و هدف آن، اجرای احکام شریعت و تحقق آرمان‌های دینی در جامعه است. این اندیشه که حاصل آموزه‌های دینی ماست همواره در حوزه‌های علمیه و شاگردان این مکتب ساری و جاری بوده و خواهد بود.

آنچه بیش از این اهمیت دارد بقاء و زنده نگه‌داشتن اندیشۀ مهدوی در میان حوزه انقلابی است و تحقق آن در گروی عمل به وظایف ذاتی حوزویان است. مسئولین و متولیان امور حوزه باید نسبت به آسیب‌هایی که حوزه‌های علمیه و خصوصاً حوزه‌های کوچک را تهدید می‌کند بسیار حساس باشند، کم‌انگیزگی طلاب در فراگیری علوم، عدم اهتمام به شئون و وظایف حوزوی، فاصله‌گیری از مردم و غفلت از آسیب‌های اجتماعی که دامنگیر خانواده‌ها و خصوصاً جوانان شده است، از جملۀ این تهدیدها است.

سفارش این جانب به همۀ متولیان و دست‌اندرکاران این همایش، اهتمام به ارتقاء سطح علمی و عملی مدارس و شناسایی استعدادهای حوزوی و پرورش آنها و دفاع از جوانان در مقابل آسیب‌های فکری و عقیدتی و هجوم شبهات است که قطعاً این امر مورد رضایت و خشنودی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد بود، إن‌شاءالله.

در پایان برای همۀ دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان این همایش توفیق الهی و دوام عنایات امام زمان(ارواحنا له الفداء) را خواستارم و از خداوند منان سربلندی و عظمت اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) را طلب می نمایم. إنه سمیعٌ مجیب.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار