| کد مطلب: ۱۰۶۶۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد

کره‌شمالی:ساخت زیردریایی هسته‌ای جدید

آرمان ملی : کره‌شمالی اعلام کرد در راستای تلاش‌ها برای تسلیح نیروی دریایی این کشور به سلاح‌های اتمی یک زیردریایی هسته‌ای جدید ساخته است.

کره‌شمالی:ساخت زیردریایی هسته‌ای جدید

 وب‌سایت رسمی دولت کره‌شمالی خبر داد که در راستای تلاش برای تقویت نیروی دریایی خود «یک زیردریایی هسته‌ای تاکتیکی» ساخته است. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه کیم جونگ اون، رئیس کره‌شمالی گفت: ساخت این زیردریایی بخشی از تلاش‌ها برای تسلیح هسته‌ای نیروی دریایی در آینده است. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد: ساخت زیردریایی شماره ۸۴۱ که نام «قهرمان کیم کانک آک» برای آن انتخاب شده به منزله فصل جدیدی در تلاش‌ها برای تقویت نیروی دریایی کره‌شمالی به شمار می‌رود. تعداد آزمایش سلاح توسط کره‌شمالی در سالجاری میلادی نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است. ماه گذشته دومین تلاش پیونگ‌یانگ برای قرار دادن یک ماهواره جاسوسی در مدار با شکست مواجه شد. کره‌شمالی می‌گوید که اقدامات این کشور در واکنش به تنش‌آفرینی‌های آمریکا و کره‌جنوبی است. سئول و واشنگتن چندی پیش اعلام کردند به توافقی برای افزایش همکاری‌های دفاعی و مقابله با اقدامات کره‌شمالی دست پیدا کرده‌اند. کره‌شمالی می‌گوید: تا زمانی‌که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

 ریابکوف:

 ارائه مهمات رادیواکتیو به اوکراین، جنایت است

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن هشدار درباره احتمال وقوع جنگ اتمی با مسیری که غرب در پیش گرفته، گفت که ارائه گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین توسط آمریکا، اقدامی جنایتکارانه است. «سرگئی ریابکوف» افزود: ارسال مهمات رادیواکتیو توسط آمریکا به اوکراین، یک اقدام جنایتکارانه است. پنتاگون روز چهارشنبه بسته کمک امنیتی جدیدی به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار برای اوکراین اعلام کرد که شامل گلوله‌های آغشته به اورانیوم ضعیف‌شده برای تانک‌های آبرامز می‌شود. ریابکوف در واکنش به این اقدام آمریکا توضیح داد: «این اقدام فقط باعث افزایش تنش‌ها نمی‌شود، بلکه نشان‌دهنده بی‌توجهی ظالمانه واشنگتن به عواقب زیست محیطی استفاده از این نوع مهمات در یک منطقه جنگی است. این در واقع یک اقدام جنایتکارانه است، من نمی‌توانم هیچ ارزیابی دیگری ارائه کنم. اورانیوم ضعیف‌شده، به‌عنوان محصول جانبی غنی‌سازی اورانیوم، برای مهمات جنگی استفاده می‌شود و به گلوله‌ها چگالی بسیار زیاد و توانایی نفوذ آسان به پوشش زرهی را می‌دهد. منتقدان می‌گویند استنشاق یا بلع گرد و غبار اورانیوم ضعیف‌شده تهدیدات جسمی خطرناکی از جمله ابتلا به سرطان‌های مختلف و نقایص مادرزادی در فرزندان متولدشده از افراد دارد. بر اساس این گزارش، ریابکوف اظهار داشت: «اکنون این فشار به‌طور خطرناکی در آستانه درگیری مسلحانه مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای منجر می‌شود.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار