| کد مطلب: ۱۰۹۵۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد

سازمان ملل نسبت به اقدام احتمالی اسرائیل در رفح هشدار داد

در پی تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر انجام حملات احتمالی به رفح در جنوب نوار غزه، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در سخنانی نسبت به پیامدهای انجام چنین اقدامی هشدار داد.

سازمان ملل نسبت به اقدام احتمالی اسرائیل در رفح هشدار داد

به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از ایسنا؛ رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند. ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه اعلام کرد جنوب این باریکه امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس درحال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است. در همین رابطه «ولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی را نگران‌کننده ارزیابی کرد. بر اساس گزارش شبکه الجزیره، تورک در پیامی در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) نوشت: سازمان ملل به شدت نسبت به اظهارات «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل درباره اقدام نظامی در رفح نگران است.

گالانت در این باره گفته بود: ارتش اسرائیل در حال انجام ماموریت خود در خان یونس در جنوب غزه است و به رفح خواهد رسید. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این باره افزود: این اظهارات زنگ خطری را درباره وقوع تعداد زیادی تلفات و آواره شدن بیشتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی به مکانی نامعلوم به صدا درخواهد آورد و این درحالی است که این آوارگان به دستور ارتش اسرائیل به رفح رفته‌اند.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار