| کد مطلب: ۱۰۹۱۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

دستیاران بایدن درباره روسیه هشدار دادند

شبکه آمریکایی گزارش داد، دو مقام امنیتی دولت جو بایدن به قانونگذاران کنگره آمریکا نسبت به چشم‌انداز نزدیک بودن پیروزی روسیه در جنگ اوکراین هشدار داده‌اند.

دستیاران بایدن درباره روسیه هشدار دادند

به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از ایسنا؛ شبکه ان.بی.سی نیوز آمریکا به نقل از دو مقام مطلع گزارش داد، دو دستیار امنیتی ارشد دولت جو بایدن شامل جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و آوریل هینس، مدیر سازمان اطلاعات ملی این کشور به قانونگذاران کنگره هشدار داده‌اند در صورتی که کمک‌های نظامی بیشتر برای اوکراین را تصویب نکنند روسیه می‌تواند در عرض چند هفته یا نهایتا در عرض چند ماه در جنگ پیروز شود. این منابع تصریح کردند، سالیوان و هینس ارزیابی کرده‌اند مهمات برخی از سامانه‌های پدافند هوایی و توپخانه‌ای ارتش اوکراین تا چند هفته دیگر به اتمام می‌رسند و انتظار هرچه سخت‌تر شدن وضعیت برای اوکراین را دارند.

بر اساس این گزارش سالیوان و هینس به قانونگذاران آمریکایی گفتند در صورتی که روسیه به دلیل شکست آمریکا در دادن کمکهای نظامی به کی‌یف پیروز شود این رخداد «در سراسر جهان بازتابی گسترده پیدا می‌کند» و موجب خواهد شد متحدانی نظیر ژاپن و کره جنوبی در همکاری با واشنگتن و اتکا به آن تجدید نظر کنند. این رسانه آمریکایی نوشت، قانونگذاران کنگره آمریکا در نتیجه این نشست با این دستیاران بایدن گفتند با این که کمک به اوکراین برای منفعت ملی آمریکا اولویت است موافقند اما به اختلافات موجود در مسیر قانونگذاری برای تصویب این کمکها اشاره کردند.

کاخ سفید اواخر سال ۲۰۲۳ به کنگره آمریکا برای تصویب بودجه مکملی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار که شامل بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین بود در خواست داد اما قانونگذاران کنگره تاکنون به دلیل اختلاف بر سر تصویب تدابیر مربوط به امنیت در مرز آمریکا و محدود کردن مهاجرت نتوانسته‌اند بودجه درخواستی بایدن را تصویب کنند. کنگره آمریکا در حالی همچنان با تصویب حمایت نظامی جدید از اوکراین مخالفت ‌می‌کند که اتحادیه اروپا نیز نتوانسته بسته حمایتی جدیدی برای کی‌یف تصویب کند. پیش‌تر «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان در رای‌گیری بر سر تصویب بودجه‌ای با ارزش ۵۴ میلیارد دلار برای اوکراین، مخالفت خود را اعلام کرده بود.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه هفته گذشته پیش از دیدارش با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در اجلاس داووس، گفت: ما مصمم هستیم تا حمایت خود را از اوکراین ادامه دهیم و برای تحقق این امر، با کنگره آمریکا همکاری می‌کنیم.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار