| کد مطلب: ۱۰۸۹۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد

درخواست جرمی کوربین از دولت انگلیس برای حمایت از پرونده نسل کشی علیه رژیم صهیونیستی

جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس گفت، دولت باید از پرونده نسل کشی علیه رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی در لاهه مطرح شده، حمایت کند.

درخواست جرمی کوربین از دولت انگلیس برای حمایت از پرونده نسل کشی علیه رژیم صهیونیستی

جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس در سخنرانی خود در پارلمان به رنج و درد فلسطینی‌ها اشاره کرد که از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، او با اشاره به کشته شدن هزاران کودک فلسطینی به دلیل نبود امکانات پزشکی و مواد غذایی گفت: مردم از گرسنگی و قحطی و تشنگی در نوار غزه می‌میرند. آیا دولت انگلیس خشم سراسر جهان را وقتی که این اوضاع را شاهد است، نمی‌فهمد؟

وی ادامه داد: چرا بسیاری از مردم بسیار خوشحال هستند که دولت آفریقای جنوبی ابتکار عملی را برای مراجعه به دادگاه بین‌المللی دادگستری اتخاذ کرده است تا اسرائیل را مسئول مرگ بسیاری از مردم کاملا بی گناه در غزه معرفی کند. آیا دولت نمی‌تواند این را درک کند و حداقل از پرونده‌ای که آفریقای جنوبی در لاهه مطرح کرده، حمایت کند؟

۲۹ دسامبر گذشته میلادی، دولت آفریقای جنوبی شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی بابت نقض کنوانسیون ۱۹۴۸ سازمان ملل درباره جلوگیری و مجازات نسل کشی که این رژیم صهیونیستی در غزه انجام داده، در دیوان کیفری بین‌الملل تنظیم و خواستار صدور دستور موقت برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در غزه شد.

در این طرح دعوی و شکایت آمده که اقدامات رژیم صهیونیستی و حملاتش در غزه در ذات، نسل کشی است چون آنها با هدف از بین بردن و نابودی فلسطینی‌ها در غزه صورت می‌گیرند.

جلسه رسیدگی به این پرونده در دیوان کیفری بین‌الملل ۱۱ و ۱۲ ژانویه سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار