| کد مطلب: ۱۰۸۲۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

اظهارات تکان‌دهنده مشاور نتانیاهو درباره برهنه کردن اسرای غزه/عکس

درپی شکل گیری یک جنجال درباره عریان کردن آوارگان فلسطینی اسیر شده توسط رژیم صهیونیستی، مشاور نخست‌وزیر این رژیم در اظهاراتی مضحک تلاش کرد تا این اقدام غیرانسانی و وحشیانه را توجیه کند.

اظهارات تکان‌دهنده مشاور نتانیاهو درباره برهنه کردن اسرای غزه/عکس

به گزارش ایسنا ، مارک رگو، مشاور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با حضور در برنامه‌ای در شبکه اسکای نیوز در پاسخ به سوال مجری درباره دلیل این اقدام غیرانسانی ازسوی نظامیان صهیونیست گفت: «پیش از هر چیزی، به یاد داشته باشید که ما اینجا در خاورمیانه هستیم و هوا بسیار گرم است! شاید خوب نباشد که از شما بخواهند پیراهن خود را درآورید، به خصوص در روزهای آفتابی، اما این پایان دنیا نیست.»

پس از این اظهارات رگو، مجری اسکای نیوز با اشاره به اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی پس از مشخص شدن عدم وابستگی آوارگان اسیر شده به جنبش حماس، تعدادی از آنها را آزاد کردند، تاکید  کرد که ارتش این رژیم حق ندارد مردم را عریان کند.

مشاور نتانیاهو همچنین در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه آیا ارتش رژیم اشغالگر با این اقدام کنوانسیون ژنو را در این زمینه نقض کرده‌است، این گونه اقدام اشغالگران را توجیه کرد: «عکس‌ها مطالب رسمی نیستند و باید نحوه انتشار ویدئو را بررسی کرد، به این معنی که نمی‌توان اسرائیل را در این زمینه مسؤول دانست».

این پاسخ رگو اعتراض مجری اسکای نیوز را به همراه داشت و وی درپاسخ به مشاور نتانیاهو تاکید کرد: اگر مشخص شود که ارتش اسرائیل این تصاویر را گرفته دیگر ارتباطی به نحوه انتشار تصاویر و گرمای خاورمیانه ندارد.

اظهارات تکان‌دهنده مشاور نتانیاهو درباره برهنه کردن اسرای غزه

مشاور نتانیاهو که با سوال مجری درباره نقض کنوانسیون ژنو توسط رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار گرفته بود، ناگزیر مدعی شد که با قوانین بین‌المللی در این باره آشنا نیست.

رسانه‌ رسمی رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته با انتشار تصاویر و ویدئویی از ده‌ها فلسطینی از نوار غزه گفت که ارتش آنها را در جریان عملیاتی در شمال نوار غزه دستگیر کرده و خاطرنشان کرد که آنها در هوای سرد برهنه به بازداشتگاه‌های صهیونیست‌ها برده شده‌اند.

طی روزهای اخیر ویدئوها و تصاویری از اسارت آوارگان فلسطینی در مناطق «جبالیا» و «بیت لاهیا» در شمال غزه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی منتشر شده‌است؛ اسرایی که صهیونیست‌ها مدعی‌اند خود را تسلیم کرده‌اند.

طبق این تصاویر که یادآور دوران سیاه تسلط گروه تروریستی داعش بر بخش‌هایی از عراق و سوریه است، نظامیان رژیم صهیونیستی به شیوه داعشی‌ها، اسرا را برهنه کرده و روی زمین نشانده‌ بودند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد این افراد از «نظامیان» حماس هستند که دستگیر شده‌اند و برای بازرسی بدنی برهنه شده‌اند، اما ویدئوهایی که به تازگی منتشر شده‌اند دروغ این رژیم را برملا کرده و نشان می‌دهد که این افراد «غیرنظامیانی» هستند که به آن‌ها سلاح داده شده و از آنها فیلم گرفته شده‌است.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار