| کد مطلب: ۱۰۸۱۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد

درخواست گروه هفت از ایران

: رهبران گروه هفت در بیانیه‌ای خواستار «وقفه‌های بشردوستانه بیشتر» در جنگ غزه شدند و همچنین از ایران خواستند که از حمایت از حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها خودداری کند.

درخواست گروه هفت از ایران

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از  ایرنا؛ رهبران گروه هفت چهارشنبه شب در بیانیه‌ای خواستار «وقفه‌های بشردوستانه بیشتر» در جنگ غزه شدند.

رویترز گزارش داد، رهبران گروه هفت پس از نشست مجازی خود اعلام کردند: اقدامات فوری بیشتری برای رفع بحران بشردوستانه در غزه و کاهش تلفات غیرنظامیان لازم است. از این رو، ما از وقفه‌های بشردوستانه بیشتر حمایت می‌کنیم.

رویترز افزود: رهبران گروه هفت همچنین از ایران خواستند که از حمایت از حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها خودداری کند.

این درخواست درحالیست که رهبران این گروه یکپارچه از اسراییل در کشتار مردم بی دفاع غزه بویژه کودکان و زنان حمایت کرده و این امر در واقع مجوزی به رژیم آپارتاید برای ادامه جنگ ، کشتار و اشغالگری است.     

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، وقفه در درگیری ها میان اسرائیل و حماس یا آتش بس موقت در غزه به پایان رسید زیرا که این مهلت که با میانجیگری قطر همراه با تبادل اسرا آغاز شده بود، تمدید نشد.

به دنبال پایان آتش ‌بس موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار