| کد مطلب: ۱۰۸۱۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد

رئیس سابق شاباک به نتانیاهو: استعفا بده

یووال دیسکین، رئیس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در مقاله‌ای که آن را شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم منتشر کرد، نوشت، بنیامین نتانیاهو باید همین الآن به خانه‌اش برگردد.

رئیس سابق شاباک به نتانیاهو: استعفا بده

دیسکین نوشت، چرا نتانیاهو باید همین الآن به خانه‌اش برگردد؟ عملکرد او از هفتم اکتبر به خوبی توضیح می‌دهد که چرا او باید همین الآن به خانه‌اش برگردد.

رئیس پیشین شاباک در ادامه نوشت، نتانیاهو در دو هفته اول سرد و شکست‌خورده و مردی به نظر می‌رسید که جهانش و نه لزوما جهان ما نابودش کرده‌است.

او با اشاره به امتناع نتانیاهو از پذیرش مسؤولیت شکست هفتم اکتبر در منطقه غلاف نوار غزه گفت که پس از عبور از مرحله شوک، یافتن کمترین احساس گناه یا مسؤولیتی، غیرممکن است و ذره‌ای همدردی با خانواده‌های کشته‌ها وجود ندارد. زبان بدن او سرد و به تازگی گستاخانه و متکبرانه شده و از همه مهمتر از واقعیت دوری می‌کند.

به گفته دیسکین، نتانیاهو در دو هفته اول پس از هفت اکتبر «شکست‌خورده و بی‌تفاوت» به نظر می‌رسید، زیرا او از پذیرفتن مسؤولیت عملیات حماس خودداری کرد.

دیسکین در مقاله خود نوشت، با توجه به پرونده بازداشت‌شدگانی که هنوز اسیر هستند، ماندن چنین جهنمی (نتانیاهو) روی صندلی هیچ فایده‌ای ندارد.

رئیس پیشین شاباک همچنین نوشت که نتانیاهو کمترین تواضعی ندارد در حالی این مساله برای روند اصلاح عمیق که به شدت به آن نیاز داریم، بسیار ضروری است، ما نیاز به تنفس اکسیژن داریم تا «اسرائیل را در تمامی ابعاد به مسیر درستش بازگردانیم».

او تاکید کرد: در انتخابات آتی باید یک رهبر جدید، شایسته، فروتن و از همه اینها مهم‌تر رهبری که مردم و نه خودش را دوست داشته باشد، انتخاب کنیم.

نتانیاهو به دلیل نپذیرفتن مسؤولیت حملات حماس به شهرک‌های مرزی مورد انتقاد فزاینده‌ای قرار گرفته‌است.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار