| کد مطلب: ۱۰۷۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

هراس مکرون از اقدامات محور مقاومت

مکرون گفت: باید برای جلوگیری از توسعه درگیری در منطقه تلاش کنیم، لازم است که جلوی گسترش درگیری گرفته شود

هراس مکرون از اقدامات محور مقاومت

 

به گزارش آرمان ملی آنلاین: رئیس جمهوری فرانسه نسبت به ورود دیگر اجزای محور مقاومت به نبرد غزه ابراز نگرانی کرد و افزود: با اسرائیل در نبرد علیه (به زعم مکرون) تروریسم (مقاومت فلسطین) اعلام همبستگی می کنم.

به گزارش آرمان ملی آنلاین  ایلنا به نقل از الجزیره، نوشت «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمایت تمام قد خود را از این رژیم نظیر سایر سران غربی و آمریکایی ابراز داشت و بدون اشاره به کشتار بیش از ۵۲۰۰ غیرنظامی در نوار غزه گفت: به اسرائیل تسلیت می گوییم. با اسرائیل در نبرد علیه (به زعم مکرون) تروریسم (مقاومت فلسطین) اعلام همبستگی می کنم.

وی خطاب به رژیم صهیونیستی افزود: شما تنها نیستند، بیش از ۲۰۰ گروگان (اسیر صهیونیست) در غزه هستند که باید فوری آزاد شوند.

مکرون ادعا کرد: حماس (به زعم مکرون) یک گروه تروریستی است که هدف آن از بین بردن اسرائیل است و این همان چیزی است که (به زعم او) با گروه داعش تطابق دارد.

وی ادامه داد: باید برای جلوگیری از توسعه درگیری در منطقه تلاش کنیم، لازم است که جلوی گسترش درگیری گرفته شود و در اینجا من به حزب الله و ایران و گروههای که اسرائیل را تهدید می کنند، اشاره و آنها را به عدم تشکیل هرگونه خطر یا تهدید بیشتر که می تواند همگان را از دل یک درگیری گسترده، زیان دیده بیرون بیاورد، فرامی خوانم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با وجود کشتار ۵۲۰۰ غیرنظامی در غزه گفت: برای اذیت نشدن غیرنظامیان تلاش می کنیم.

نتانیاهو در تلاش دوباره برای فضاسازی علیه جنبش حماس و معرفی کردن آن به عنوان یک "نیروی نازی جدید" و "مشابه به داعش" و "تهدید کننده کل جهان" به منظور تحریک افکار عمومی بین المللی علیه آن برآمد و مدعی شد که این رژیم با جنگی بین وحشیگری و تمدن روبرو و حماس نازی جدید است.

وی مدعی شد: جامعه بین المللی پشت اسرائیل است، وحشیگری حماس منطقه و اروپا و جهان را تهدید می کند.

نتانیاهو افزود: همه تلاش خود را برای نابودی حماس در غزه و آزادی همه گروگان ها (اسیران صهیونیست) و اذیت نشدن غیرنظامیان بکار می بریم.

وی ادعا کرد: حماس جنایت جنگی مرتکب می شود و مسئول قربانیان غیرنظامی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: برای پایان جنگ در نزدیکترین زمان تلاش می کنیم اما ممکن است طول بکشد.

نتانیاهو افزود: اگر حماس پیروز شود، ما و اروپا و همه جهان شکست خواهیم خورد. این نبرد برای آینده خاورمیانه و جهان عرب است و امیدواریم پیروز شویم.

وی با ابراز نگرانی از ورود حزب الله لبنان و دیگر طرف ها به این نبرد، مدعی شد: اگر حزب الله اشتباه مشارکت در این جنگ را انجام دهد، پشیمان خواهد شد و ویرانی غیر قابل تصوری در لبنان اتفاق خواهد افتاد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار