| کد مطلب: ۱۰۶۳۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد

زائران ایرانی از گذرگاه المنذریه ظرف یک ساعت وارد خاک عراق می‌شوند

به گفته، مدیر گذرگاه مرزی المنذریه عراق، طبق توافق انجام شده بین جمهوری اسلامی ایران و عراق، زائران ایرانی اربعین طی حدکثر یکساعت از مرز ایران وارد خاک عراق خواهند شد.

 زائران ایرانی از گذرگاه المنذریه ظرف یک ساعت وارد خاک عراق می‌شوند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، «سرلشکر شیرکو احمد الجاف» پس از نشست هیات ایرانی و عراقی در این گذرگاه مرزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشستی در گذرگاه مرزی المنذریه با حضور وزرای کشور ایران و عراق و استانداران دیالی و کرمانشاه برگزار شد و درباره ساز وکارها و برنامه‌های ساماندهی ورود زائران ایرانی اربعین حسینی جهت عزیمت به کربلا بحث و تبادل نظر شد.

به نوشته ایرنا،  این مقام عراقی با اشاره به توافق انجام شده در این نشست بین ایران و عراق درباره زمان باز بودن مرز، افزود: بر اساس این توافقنامه مقرر شد به جای باز بودن ۱۲ ساعته مرز در سال گذشته، امسال تردد زائران ایرانی از طریق گذرگاه المنذریه بصورت شبانه روزی (۲۴ ساعته) انجام شود، ضمن آنکه برای انجام یک برنامه امنیتی و خدماتی مشترک برای تامین امنیت و ورود راحت زائران ایرانی توافق شد.

مدیر گذرگاه مرزی المنذریه عراق افزود: این احتمال وجود دارد که حرکت زائران ایرانی به سمت گذرگاه المنذریه از هفته های آینده در ماه آگوست آغاز شود.

«احمد وحیدی» وزیر کشور هم امروز از طریق مرز خسروی وارد استان دیالی عراق شد و در جلسه ای که در گذرگاه مرزی المنذریه این استان برگزار گردید با «عبدالأمیر الشَمری» همتای عراقی خود درباره میزان آمادگی و زیرساخت های این گذرگاه گفت وگو کرد.

وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد که «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق و «احمد وحیدی» همتای ایرانی وی در گذرگاه مرزی المنذریه در خانقین در استان دیالی دیدار کردند.

سالانه هزاران زائر در ماه های محرم و صفر برای انجام زیارت اربعین از طریق گذرگاه مرزی خسروی ایران - المنذریه عراق در ۱۱۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه بسوی شهر کربلا حرکت می کنند.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین و در مقابل آن مرز منذریه در عراق در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که در مسیر اصلی، با گذر از جاده بغداد (پایتخت عراق) و سپس استان الانبار به مرز البوکمال در سوریه رسیده و در نهایت به بنادر طرطوس و لاذقیه در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ کیلومتر و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت نسبتا کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار