| کد مطلب: ۱۰۶۲۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد

3 شرط مهم ریاض برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان

عربستانی‌ها برای کاهش ارتباط با چین و نزدیکی با اسراییل، سه خواسته از آمریکا دارند؛ توافقنامه دفاعی مشترک، دریافت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و خرید تسلیحات پیشرفته، به‌ویژه سامانه موشکی تاد و جنگنده‌های رادارگریز اف۳۵.

3 شرط مهم ریاض برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان

به گزارش آرمان ملی آنلاین، عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در تحلیلی درباره قرارداد احتمالی دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی نوشت: از ابتدای سال جاری میلادی حتی یک ماه هم نبوده که یک مسؤول ارشد آمریکایی در تلاشی نومیدانه برای ازسرگیری روابط ائتلافی ویژه و برجسته میان دو کشور (آمریکا و عربستان) و بازگرداندن آن به حالت عادی، جلوگیری از نفوذ چین و روسیه و نیز عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو، همراه با پیشنهادهایی فریبنده به عربستان سفر نکند.

توماس فردیمن، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی  هم در روزنامه نیویورک تایمز و چهره نزدیک به بایدن و دولتش در مقاله اخیر خود نوشت، بایدن در حال بررسی قرارداد بزرگی در خاورمیانه است که اصلی‌ترین عنوان آن امضای قراردادی امنیتی میان آمریکا و عربستان مشابه پیمان ناتو است و در آن واشنگتن در مقابل اینکه عربستان روابط خود را با رژیم صهیونیستی به حالت عادی درآورده و کشور مستقل فلسطین تشکیل شود، متعهد به حمایت از عربستان و تجهیز آن به اسلحه‌های جدید می‌شود.

فریدمن که هفته گذشته با بایدن دیدار کرد، فاش کرد، عربستانی‌ها برای کاهش روابط با چین و نزدیکی به اسراییل، سه خواسته از آمریکا دارند؛ توافقنامه دفاعی مشترک، دریافت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و خرید تسلیحات پیشرفته، به‌ویژه سامانه موشکی تاد و جنگنده‌های رادارگریز اف۳۵. حال آنکه امریکا هم تاکنون رغبتی به این خواسته ها نشان نداده است.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار