| کد مطلب: ۱۰۶۲۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا برای مقابله با روسیه، تانک‌های جدیدی برای اوکراین می‌فرستد

دولت آمریکا در راستای حمایت های خود در اوکراین، تانک‌های جدید آبرامز به این کشور ارسال خواهد کرد.

آمریکا برای مقابله با روسیه، تانک‌های جدیدی برای اوکراین می‌فرستد

به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از پایگاه پولیتیکو، دولت آمریکا در راستای جنگ‌افروزی‌های خود در اوکراین، تانک‌های جدید به این کشور ارسال خواهد کرد.

پولیتیکو به نقل از چند منبع آگاه از موضوع گزارش داد که تانک‌های آبرامز آمریکا احتمالاً در ماه سپتامبر به دست ارتش اوکراین می‌رسند.

بنا به اعلام این منابع آگاه، برنامه دولت آمریکا این است که شماری از تانک های آبرامز خود در ماه اوت به آلمان ارسال کند تا در این کشور تعمیرات نهایی بر روی این تانک صورت گیرد. پس از تکمیل این فرآین تعمیر این تانک ها، اولین دسته آنها در ماه سپتامبر به اوکراین ارسال خواهد شد.

مقامات پنتاگون پیش از این اعلام کرده بودند که تانک های آبرامز در پاییز سال ۲۰۲۳ به دست نیروهای اوکراین خواهند رسید.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه اعلام کرد که بسته جدیدی از کمک های این کشور به اوکراین به ارزش ۵۰۰ میلون دلار را ارائه خواهد داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است که این کشور ۵۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی بیشتر برای اوکراین ارسال می کند که از جمله می توان به مهمات بیشتر برای سیستم های دفاعی پاتریوت، استینگرها و هیمارس اشاره کرد.

مطابق با آنچه پنتاگون رسانه ای کرده است، بسته نظامی جدید برای اوکراین همچنین شامل ۳۰ خودروی رزمی پیاده نظام «بردلی» (Bradley) و ۲۵ نفربر زرهی «استرایکر» (Stryker) است.

مجموع کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین در دوره ریاست جمهوری بایدن از ۴۱ میلیارد دلار فراتر رفته است، که این کمک ها از ابتدای عملیات ویژه به بیش از ۴۰ میلیارد دلار می‌ رسد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار