| کد مطلب: ۱۰۶۱۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

کدام کشورها کالاهای سوئدی را تحریم کردند؟

در واکنش به اقدام دوباره و ضددینی دولت سوئد در صدور مجوز به هتک حرمت قرآن کریم، دولت نجات ملی یمن ورود کالاهای سوئدی به این کشور را ممنوع کرد.

کدام کشورها کالاهای سوئدی را تحریم کردند؟

به گزارش  آرمان ملی آنلاین به نقل از المیادین، وزارت صنعت و تجارت دولت نجات ملی یمن در واکنش به اقدام مجدد استکهلم در مجوز دادن به هتک حرمت قرآن کریم، لیست شرکت های سوئدی که مشمول تحریم شده اند را منتشر کرد.

این وزارت خانه اعلام کرده که با تصمیم وزیر صنعت و تجارت یمن ورود کالاهای شرکت های سوئدی به یمن ممنوع است.

این ممنوعیت تمام شرکت های سوئدی را شامل می شود و این تصمیم به طور فعال اجرایی خواهد شد.

وزارت صنعت و تجارت یمن از رسانه های رسمی خواست تا نام شرکت های سوئدی را منتشر کنند تا مساله ممنوعیت ورود کالاهای سوئدی در یمن فراگیر شود.

پیش از این نیز جنبش انصارالله یمن از تمام کشورهای اسلامی خواست تا روابط اقتصادی و دیپلماتیک با سوئد را قطع کنند تا با هتک حرمت مقدسات اسلامی مقابله شود.

این جنبش در بیانیه ای تاکید کرده که هتک حرمت مقدسات اسلامی به یک عمل برنامه ریزی شده تبدیل شده و لابی صهیونیست موجود در غرب پشت آن قرار دارد.

در بخشی از این بیانیه آمده است که در سایه تکرار این جنایت در سوئد و هتک حرمت قرآن، صادر کردن بیانیه ها برای محکومیت این اقدام دیگر کافی نیست.

وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن نیز تکرار این اقدام و مجوز دادن دولت سوئد به هتک حرمت قرآن را محکوم کرد.

این وزارت اعلام کرده که این اقدام به چالش کشیدن عقاید یک میلیارد و نیم مسلمان در سطح جهان و نشان دهنده رویکرد سوئد و غربی ها در ایجاد عنف، نفرت و هرج و مرج است.

پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش به هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد، گفت: این بسیار واضح و روشن است که بی احترامی به کتب مقدس و اماکن عبادت غیر قابل قبول است اما متاسفانه قرن‌ها است که از این گونه اقدامات برای تحریک استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: احترام مردم به مذهب یکدیگر مهم است و مردم نباید رسیدگی به این مسائل را در اختیار خود بگیرند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار