| کد مطلب: ۱۰۵۹۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد

فرانسه در آتش نژادپرستی

ادامه درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در فرانسه که به ویرانی‌های گسترده‌ای در این کشور اروپایی منجر شده شرایط ناپایداری به لحاظ امنیتی و سیاسی برای این کشور رقم زده است. این درگیری‌ها، تظاهرات و ناآرامی‌ها زمانی آغاز شد که پلیس فرانسه یک جوان 17 ساله فرانسوی الجزایری الاصل به نام «نائل» را به اتهام سرعت غیرمجاز و نداشتن گواهینامه رانندگی به قتل رساند.

فرانسه در آتش نژادپرستی

به گزارش آرمان ملی آنلاین حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین‌الملل نوشت: پلیس فرانسه پس از توقف اتومبیل این نوجوان الجزایری الاصل با مشاهده ظاهر شرقی، او را با اسلحه به قتل رساند که این امر واکنش‌های مردمی به‌ویژه مهاجران آفریقایی تبار را به دنبال داشت. علت این امر این است که نائل به دلیل اینکه تنها فرزند یک مادر بیمار مهاجر، سرپرستی خانواده خود را به عهده داشت و به عنوان کارگر در یکی از فروشگاه‌های مواد غذایی مشغول به کار بود و مورد احترام اهالی منطقه قرار داشت.

هیچگونه سابقه سویی در پرونده زندگی کوتاه این نوجوان مهاجر وجود نداشت و قتل وی نشانه اوج گیری گرایش‌های نژادپرستانه نزد ماموران امنیتی و پلیس فرانسه تلقی می‌شود. کشور فرانسه که داعیه دار مهد دموکراسی و آزادی‌های فردی است اخیرا به دلیل نفوذ لابی صهیونیستی در زوایای پنهان این کشور مهم اروپایی، رفتارهای خشونت‌آمیزی را با مهاجران خارجی در پیش گرفته. مقابله جدی با اندیشمندان و سرکوب نخبگان سیاسی توسط دولت امانول مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نشان می‌دهد که این دولت به‌شدت تحت تاثیر جریان‌های صهیونیستی قرار دارد.

طی سال‌های اخیر فرانسه همواره کانون بحران‌های داخلی بود زیرا تظاهرات خونین کشاورزان و نیز مخالفان قانون جدید دولت مبنی بر افزایش سن بازنشستگی هزینه‌های مالی و سیاسی بالایی برای دولت مکرون به همراه داشته. سقوط جایگاه فرانسه به لحاظ سیاسی و امنیتی در اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که این کشور در آینده نزدیک به سمت جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی حرکت خواهد کرد. از سوی دیگر در سوئد نیز آتش زدن قرآن مجید توسط یک شهروند سوئدی عراقی الاصل نیز از نفوذ بالای لابی صهیونیستی در این کشور اسکاندیناوی حکایت دارد.

اهانت به مقدسات اسلامی به‌صورت آشکار نشان می‌دهد که دست‌های پنهان لابی صهیونیستی در صدد ایجاد شکاف بین مسیحیان و مسلمانان برآمده تا در پرتو آن مسلمانان مقیم کشورهای اروپایی را به یک عکس‌العمل شتاب‌زده مجبور سازد. در چنین فضایی کشورهای اروپایی در آینده شاهد بروز تنش‌های خونین میان مسلمانان و مسیحیان خواهند بود که به‌طور طبیعی فشارها علیه مسلمانان افزایش خواهد یافت. لذا به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی به‌ویژه فرانسه در آینده به سمت ناپایداری‌های اجتماعی و بحران‌های داخلی حرکت خواهند کرد. این امر در حقیقت مقوله مشهور «دونالد رامسفلد»، وزیر دفاع اسبق آمریکا که گفته بود «قاره اروپا دچار فرسایش درونی شده و تاثیرگذاری خود را از دست خواهد داد» صورت عملی به خود خواهد گرفت.

نویسنده : حسن هانی زاده

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار