| کد مطلب: ۱۰۵۶۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

دولت بایدن برای ورود نتانیاهو به کاخ سفید شرط جدید گذاشت

رادیو ارتش اسراییل فاش کرد که دولت آمریکا شرط جدیدی را برای امکان برگزاری نشستی میان «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تعیین کرده است.

دولت بایدن برای ورود نتانیاهو به کاخ سفید شرط جدید گذاشت

به گزارش آرمان‌ملی‌آنلاین، رسانه‌های صهیونیستی امروز (یکشنبه) از شرط دولت آمریکا برای تدارک دیداری میان رئیس‌جمهوری این کشور و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرده برداشتند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد که دولت آمریکا شرط جدیدی را برای امکان برگزاری نشستی میان «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تعیین کرده است.

این رادیو در وب سایت خود اعلام کرد که مقامات برجسته کاخ سفید، نامه‌ای به دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحویل داده‌اند که در آن احتمال آمدن نتانیاهو به کاخ سفید و دیدار با بایدن و همچنین کمک آمریکایی‌ها به عادی سازی روابط میان رژیم اسرائیل و عربستان سعودی مشروط به لغو پیش نویس قانون موسوم به «قانون انجمن‌ها» شده؛ پیش نویس قانونی که در صورت تصویب در فعالیت‌های سازمان‌های جامعه مدنی در فلسطین خلل ایجاد می‌کند.

ایرنا نوشت، پیش از این نیز روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد، وزرای خارجه انگلیس و آلمان شخصا با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تماس تلفنی گرفته و از او خواستند که تل‌آویو از تصویب قانون یاد شده در کمیته وزارتی قانون‌گذاری خودداری کند.

همچنین طی روزهای گذشته چندین کشور از جمله آمریکا، فرانسه، سوئد، بلژیک، ایرلند و اتحادیه اروپا مخالفت شدید خود را با «قانون انجمن‌ها» ابراز داشتند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد، تصویب قانون یاد شده، کار فلسطینی‌ها را برای دریافت کمک از کشورهای خارجی دشوار خواهد کرد.

طبق پیش‌نویس قانونی که توسط اعضای حزب لیکود ارائه شده است، انجمن‌ها و جمعیت‌هایی که از یک کشور خارجی کمک مالی دریافت می‌کنند، به عنوان یک موسسه عمومی و یا یک سازمان غیرانتفاعی به رسمیت شناخته نخواهند شد.

همچنین بر اساس این پیش نویس، این انجمن‌ها مشمول مالیات ۶۵ درصد بر درآمد خود شده و حامیان مالی آن هرگز از اعتبار مالیاتی برخوردار نخواهند شد.

پیش از این نیز «کوین مکارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که بایدن به دلیل اعتراض‌ها و اختلاف‌ها برسر طرح اصلاحات قضایی، مخالف دعوت از نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن است.

گزارش ها حاکی از آن است که آمریکایی ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند برنامه اصلاحات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف بوجود آمده است.

۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی ها دیدار نکنند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار