| کد مطلب: ۱۰۶۱۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد

اعتراض ماکرون و رهبران گروه‌های سیاسی به انتصاب یک آمریکایی در اتحادیه اروپا

امانوئل ماکرون به تصمیم مارگرت وستاگر، رئیس دایره ضدانحصار اتحادیه اروپا درباره به کار گیری یک اقتصاددان آمریکایی برای یک مقام در اتحادیه اروپا گله و اعتراض کرد.

اعتراض ماکرون و رهبران گروه‌های سیاسی به انتصاب یک آمریکایی در اتحادیه اروپا

به گزارش آرمان ملی آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران گروه‌های سیاسی اصلی در پارلمان اروپا نیز از تصیمی مبنی بر انتصاب "فیونا اسکات مورتون" ۵۶ ساله و اقتصاددان سابق آمریکایی که در دوران ریاست باراک اوباما در راس قدرت بود، انتقاد کردند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه ضمن ابراز تعجب نسبت به این تصمیم گفت: این مسئله نشان می‌دهد که ما مشکل بسیار جدی با تمام سیستم‌های آکادمیک در اروپا داریم. خود آمریکا و چین یک فرد خارجی را در چنین مقامی منصوب نمی‌کردند.

او با اشاره به فعالیت پیشین اسکات مورتون با بسیاری از شرکت‌ها تصریح کرد: چنین تصمیمی می‌تواند تضاد منافع را به دنبال داشته باشد. سوالات زیادی را باید از خودم پیرامون این موضوع بپرسم که باعث ایجاد شک و شبهاتی می‌شود.

وستاگر در جلسه کمیته پارلمان اروپا از تصمیش دفاع کرد؛ جایی که قانونگذاران فرانسوی تصمیم وستاگر را به باد انتقاد گرفتند و خواستار تجدید نظر شدند.

نمایندگان معترض پارلمان اروپا در این میان به سمت‌های پیشین اسکات مورتون به عنوان تحلیلگر ارشد اقتصادی در بخش ضد انحصار وزارت دادگستری ایالات متحده طی سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و یا فعالیت به عنوان مشاور شرکت‌های بزرگ فناوری مانند آمازون، اپل و مایکروسافت اشاره کردند و این انتصاب را زیر سوال بردند.

ایسنا نوشت، آن‌ها در همین راستا تضاد منافع احتمالی و خطر مداخله واشنگتن در تصمیمات اتحادیه اروپا را درخصوص این تصمیم مطرح کردند. اما این درحالیست که وستاگر از تصمیمش دفاع و خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا برای دست‌یابی به بهترین مشاور اقتصادی، چنین پستی را برای شهروندان غیراتحادیه اروپا تنظیم کرده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار