| کد مطلب: ۱۰۶۰۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد

مدودف هشدار داد: خطر وقوع جنگ جهانی سوم با تداوم ارسال سلاح به اوکراین

مدودف معاون رئیس شورای امنیت و رئیس جمهوری سابق روسیه درباره تداوم ارسال سلاح و تسلیحات نظامی غرب به اوکراین هشدار داد و از خطر وقوع جنگ جهانی سوم خبر داد.

مدودف هشدار داد: خطر وقوع جنگ جهانی سوم با تداوم ارسال سلاح به اوکراین

به گزارش آرمان ملی آنلاین، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت و رئیس‌جمهوری سابقه روسیه پس از اولین روز از نشست سران ناتو در پایتخت لیتوانی، در کانال تلگرامش بسته دفاعی جدیدی که توسط حامیان اوکراین اعلام شده را به باد انتقاد گرفت.

او با اشاره به این تصمیم حامیان و متحدان اوکراین نوشت: غرب کاملا دیوانه هیچ چیز دیگری به ذهنش نمی‌رسد. در واقع این یک بن‌بست است. جنگ جهانی سوم در حال نزدیک شدن است. تصمیم آن‌ها برای ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین بسیار قابل پیش‌بینی بود زیرا چنین چیزی از حماقت آن‌ها ناشی می‌شود.

مدودف در ادامه تاکید کرد: این برای ما چه معنی دارد؟ واضح است. عملیات ویژه نظامی ادامه خواهد داشت و اهداف آن پابرجاست.

علی‌رغم آنکه کاخ سفید پیشتر استفاده از مهمات خوشه‌ای را تحت عنوان "جنایات جنگی" محکوم کرده بود، اما چند روز گذشته جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا انتقال این نوع از مهمات را به اوکراین صادر کرد. فرانسه هم دیروز اعلام کرد که قصد ارسال موشک‌های دور برد به کی‌یف را دارد و آلمان هم نسبت به ۲۵ تانک لئوپارد و ۴۰ خودرو زرهی "ماردر" و همچنین سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا متعهد شد.

این اظهارات دیمیتری مدودف درحالی بیان می‌شود که کارشناسانی در هر دو طرف بارها نگرانی خود را نسبت به درگیری میان روسیه و غرب و کشیده شدن آن به یک جنگ جهانی جدید ابراز کرده‌اند.

اگرچه اوکراین عضویتش در ائتلاف نظامی ناتو را بدون هیچ‌گونه ترس توصیف می‌کند؛ اما عضویت این کشور در ناتو می‌تواند جنگی را میان روسیه و ناتو ایجاد کند.

اولین روز از نشست دو روزه سران ناتو روز سه‌شنبه ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی برگزار شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار