| کد مطلب: ۱۰۹۱۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

خبر خوب وزیر کشور برای مردم بلوچستان چه بود؟

وزیر کشور از اجرای طرح‌های مهم در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: آب موضوع اصلی و همیشگی این استان بوده که در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این حوزه رقم خورده است.

خبر خوب وزیر کشور برای مردم بلوچستان چه بود؟

احمد وحیدی روز سه شنبه در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان اظهارکرد: در این استان طرح‌های مهمی مانند آب، تجارت مرزی، راه، تولید، توسعه کشاورزی، دامداری و دامپروری و توسعه تجارت در دستورکار و پیگیری قرار دارد.

وی افزود: علاوه‌بر پیگیری طرح‌های فوق یکی دیگر از اقداماتی که دنبال آن هستیم موضوعات مربوط به مسائل مرزی و فرصت‌ها، بررسی آخرین وضعیت مرزها و نیازهای مرزی سیستان و بلوچستان است.

وزیر کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت مرز و بازارچه‌های مرزی برای توسعه کشور بهره‌مند شد گفت: با وجود استاندار سیستان و بلوچستان که دارای روحیه انقلابی و جهادی است در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در این حوزه رقم خورده و کارها به خوبی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در خصوص آب که موضوع اصلی و همیشگی سیستان و بلوچستان است پیگیری‌هایی در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد و اقدامات خوبی رقم خورده است.

وحیدی بیان کرد: ظرفیت مرز نسبت به گذشته خیلی فعال‌تر و بهتر شده و ساماندهی بهتری پیدا کرده به نحوی که بعضی مرزها که راکت بوده مانند ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان فعال شده است.

وی افزود: تجارت بین ایران و پاکستان امر بسیار مهمی بوده، مرزها واسطه مهمی هستند که باید وضعیت مناسبی داشته باشد که این کار شده و حجم تجارت ما را افزایش می‌دهد و به طور مستقیم بر روی معیشت مرزنشینان تاثیر دارد، بویژه اینکه بازارچه‌های مرزی فعال بوده و مرزنشینان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: حضور در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان از دیگر برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار