| کد مطلب: ۱۰۸۵۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد

تئاترشهر بجای اینکه بوی هنر بدهد، در محاصره جیگرکی‌ها و دستفروشان است!

در حالی برخی کارشناسان از دیوارکشی اطراف تئاتر شهر خبر می‌دهند که عضو شورای شهر تهران نظر دیگری دارد.

تئاترشهر بجای اینکه بوی هنر بدهد، در محاصره جیگرکی‌ها و دستفروشان است!

تئاتر شهر «به جای اینکه بوی هنر بدهد، در محاصره جیگرکی‌ها، کبابی و دستفروشان است»  اینها بخشی از اظهار نظر هنرمندان درباره سازه نیم قرنی واقع در فرهنگی ‌‌ترین خیابان پایتخت است.

مجموعه تئاتر شهر  واقع در چهار راه ولی عصر در سال ۱۳۵۱  با  روی صحنه رفتن نمایش باغ آلبالو آغاز به کار کرد. در طی ادوار گذشته حریم این بنای تاریخی دستخوش تغییر شد. بیش از ۳۰ سال است که هنرمندان خواستار حفظ حرایم  این بنا شده اند.

به گفته کارشناسان دستفروشان اطراف این سازه را غرق کرده و همچنین آسیب های اجتماعی و ناایمنی محیط پیرامونی باعث از بین رفتن این بنا می شود. در روزهای گذشته موضوع انتقال خیابان غذای سی تیر به دلیل آسیب رساندن به آثارباستانی اطراف آن خبرساز شده بود.

بارها مسوولان وعده ساماندهی اطراف بنای تئاتر شهر را داده اند اما کاری انجام نشد؛ مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران به فارس می‌گوید «تا نیمه اول دی قطعا دستفروشان را از این محل منتقل می‌کنیم.»

دستفروشان نه فقط در چهارراه ولیعصر که در پرترددترین  نقاط شهر به خصوص در اطراف مکان های تاریخی بساط پهن می کنند و تاکنون برای رفع کامل این معضل جدی اقدامی صورت نگرفته است.

 به تازگی وزیر ارشاد محمد مهدی اسماعیلی وعده داده که قرار است  ساماندهی حریم تئاتر شهر آغاز  شود اما یکی از کارشناسان مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی البرز شریف نیا می‌گوید بدون تردید این کار یک اشتباه است و «نباید در  اطراف تئاتر شهر دیوار کشید» اما  رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای  شهر تهران احمد علوی به خبرنگار فارس می گوید «اصلا قصد دیوار کشی نداریم» و قرار است یک سازه سبک اطراف این بنا درست شود.

به گفته  علیرضا نادعلی رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران حدود دو سال است برای ساماندهی اطراف تئاتر شهر، بوستان دانشجو و... اقدام کرده‌ایم؛ وقتی جایی برای مدت طولانی رها و دچار بی‌نظمی و بی‌قانونی شده به راحتی نمی‌توان آن را به حالت اول بازگرداند اما با حفظ مسائل میراثی اطراف این بنا ساماندهی می شود و این کار به شهرداری تهران واگذار شده است.

 

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار