| کد مطلب: ۱۰۸۰۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد

طرح ورشکستگی آبی ایران کار دشمن است

عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به کشت یک میلیارد درخت گفت: طرح ورشکستگی آبی ایران یک حرف دروغ است و ما با داشتن منابع جنگلی، هیچ گاه بی آبی نخواهیم داشت.

طرح ورشکستگی آبی ایران کار دشمن است

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به کشت یک میلیارد درخت گفت: طرح ورشکستگی آبی ایران یک حرف دروغ است و ما با داشتن منابع جنگلی، هیچ گاه بی آبی نخواهیم داشت.

عباسعلی نوبخت پیش از ظهر امروز چهارشنبه در همایش زراعت چوب در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اظهار کرد: جنگل‌ها نقش مهمی در ذخیره منابع آبی دارند. جنگل‌های بلوط زاگرس نقش مهمی در تأمین منابع آبی کشور برعهده دارند. هر هکتار بلوط سالانه هزار مترمکعب آب را ذخیره می‌کند یعنی جنگل‌های زاگرس سالانه ۶ میلیارد مترمکعب آب تولید می‌کند و ۴۰ درصد آب کشور را زاگرس تأمین می‌کند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: جنگل‌های شمال کشور سالانه ۶ میلیارد مترمکعب آب تولید می‌کنند.

وی گفت: صنعت چوب، یک صنعت پربازده است باید به سمتی برویم که به جای جنگل زدایی، صنعت درخت را توسعه دهیم اکنون کشورهای مثل چین ۵۰ میلیون هکتار یا ترکیه نزدیک هشت میلیون هکتار درختکاری کردند.

نوبخت با اشاره به طرح کشت یک میلیارد درخت گفت: دشمن دنبال این القای است که مثلاً ۴۰ سال آینده ایران آب ندارد که حرف غلطی است و ما با داشتن منابع جنگلی هیچ گاه بی آبی نخواهیم داشت.

 

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار