| کد مطلب: ۱۰۷۹۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

تالاب حسنلو در آذربایجان غربی آتش گرفت

هم اکنون ۲ تیم آتش نشانی از نقده و محمدیار مشغول مهار آتش تالاب حسنلو هستند اما به دلیل وزش باد شدید، خشک بودن و ارتفاع زیاد(حدود ۲ متر) نیزارها، مهار آتش بسیار دشوار است.

تالاب حسنلو در آذربایجان غربی آتش گرفت

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده ( استان آذربایجان غربی)‌ گفت: بیش از ۱۰ هکتار از نیزارهای تالاب بین‌المللی حسنلو این شهرستان در آتش سوخت.

اکبر قایمی شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی غروب امروز در بخشی از نیزارهای این تالاب در نزدیکی روستای حسنلو شروع شد و تاکنون بیش از ۱۰ هکتار از نیزارها را در بر گرفت.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲ تیم آتش نشانی از نقده و محمدیار مشغول مهار آتش هستند اما به دلیل وزش باد شدید، خشک بودن و ارتفاع زیاد(حدود ۲ متر) نیزارها، مهار آتش بسیار دشوار است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: هم اکنون اعضای ستاد بحران شهرستان در محل آتش سوزی حضور دارند و تمام ظرفیت ها وماموران یگان حفاظت این شهرستان برای مهار آتش بسیج شدند.

 
وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد یک آتش‌بر و حضور خودروهای حامل آب آتش‌نشانی از توسعه و پیش‌روی آتش در این تالاب جلوگیری شود.
قایمی با اشاره به اینکه هنوز علت این آتش سوزی مشخص نشده است، افزود: کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت و علت این آتش سوزی هستند.

شهرستان نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های «درگه‌سنگی»، «حسنلو» و «یادگارلو» جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

۱۰ هکتار از نیزارهای تالاب حسنلو نقده در آتش سوخت

تالاب‌های بین‌المللی و فصلی شهرستان نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخم‌گذاری و جوجه‌آوری پرندگان آبزی و کنارآبزی در کشور به شمار می‌رود.

تالاب بین‌المللی حسنلو با مساحت ۳۰۵ هکتار در هشت کیلومتری شمال شهر «محمدیار» و ۲۰ کیلومتری «نقده» واقع شده است که در سال ۱۳۸۰ به عنوان منطقه شکار ممنوع ارتقاء یافت و سد حسنلو نیز با ظرفیت ۹۴ میلیون مترمکعب آب، در حاشیه این تالاب و بر روی رودخانه «گاده‌ر» قرار دارد.

نقده در جنوب آذربایجان غربی و ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار