| کد مطلب: ۱۰۶۳۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران چه سهمی از بودجه پایتخت دارد؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در حال حاضر بیش از ۱۰ مدل رابطه استخدامی بین شهرداری و نیروهای انسانی خود وجود دارد، گفت: به دلیل پیچیدگی وضعیت موجود نیروهای انسانی در شهرداری تهران، بیش از ۵۰ درصد اعتبارات مدیریت شهری صرف حقوق، مزایا، رفاهیات و بهداشت و درمان کارکنان می‌شود.

حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران چه سهمی از بودجه پایتخت دارد؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین٬ «ناصر امانی»  ضمن انتقاد از تنوع قراردادها و تعدد مدل‌های روابط استخدامی بین شهرداری تهران با پرسنل خود اظهار داشت: یکی از مشکلات شهرداری در تمام دوره‌ها، تعدد روابط استخدامی و تنوع قراردادهایی بوده که با پرسنل خود داشته است و به همین دلیل، از دوره‌های گذشته تا کنون، ساماندهی وضعیت نیروهای انسانی شهرداری، از جمله وعده‌های مدیران شهری پایتخت بوده است. در دوره جدید نیز شهردار تهران وعده داده است که نیروهای حجمی شهرداری را ساماندهی کند. 

به نوشته ایلنا٬ عضو شورای شهر تهران در تشریح وضعیت تنوع روابط استخدامی شهرداری با نیروهای انسانی خود گفت: این معضل از گذشته در همه دوره‌ها وجود داشته است و در این دوره نیز وجود دارد، به نحوی که همین حالا در شهرداری تهران حتی کارمندان رسمی سه گروه هستند، یکی رسمی تابع صندوق بازنشستگی شهرداری و دوم رسمی تابع صندوق بازنشستگی کشوری و سوم رسمی تابع تامین اجتماعی.

امانی ادامه داد: کارمندان قراردادی شهرداری نیز چند گروه هستند، یک بخش قراردادی‌های خدمات اداری شهر هستند که در مرتبه بعد از کارمندان رسمی قرار دارند، گروه دیگری نیز قراردادی هادیان شهر و گروه دیگری هم قراردادی حامیان شهر هستند و در این میان تعدادی هم به عنوان پرسنل حجمی فعالیت می‌کنند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران نیز عده‌ای دارای قرارداد دائمی هستند، عده‌ای قرارداد مدت‌معین دارند و برخی نیروها نیز حجمی هستند. علاوه بر این‌ها در بخش‌های مختلف شهرداری و واحدهای تابعه آن بازهم روابط استخدامی دیگری نیز وجود دارد که در مجموع باعث شده است همین حالا شهرداری تهران بیش از ۱۰ مدل رابطه استخدامی با نیروهای انسانی خود داشته باشد. 

امانی در ادامه تاکید کرد: بخش اصلی اعتبارات و بودجه‌های شهرداری باید صرف بهبود خدمات برای شهروندان شود، اما در حال حاضر به دلیل پیچیدگی وضعیت موجود نیروهای انسانی در شهرداری تهران، بیش از ۵۰ درصد اعتبارات مدیریت شهری صرف حقوق، مزایا، رفاهیات و بهداشت و درمان کارکنان می‌شود. این پیچیدگی نیز باعث شده است که نوع مدیریت منابع انسانی در شهرداری پایتخت با بسیاری از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و عمومی دیگر متفاوت باشد.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار