| کد مطلب: ۱۰۶۳۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد

قطارهای ایرانی به زودی روی ریل متروی تهران می‌روند

سالهاست که مسئله ساخت قطار ملی مترو مطرح شده و حالا آنگونه که مدیران شهری وعده داده اند باید منتظر ورود اولین قطار ملی بروی ریل های متروی تهران تا سه هفته دیگر باشیم.

قطارهای ایرانی به زودی روی ریل متروی تهران می‌روند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مدیرعامل متروی تهران با تاکید بر اینکه هنوز خطی برای فعالیت اولین قطار ملی مترو به طور قطعی تعیین نشده است، گفت: دو تست جزئی قطار ملی باید انجام شود و با اتمام تست های نهایی، از اواخر مردادماه، قطار ملی آماده سیر در شبکه مترو خواهد بود.

به نوشته ایسنا، محسن هرمزی در مورد زمان ورود نخستین نمونه قطار ملی به شبکه متروی تهران افزود: در مورد قطار ملی مترو ، کلیه تست های ترمزی، تست های ایمنی و راحتی سفر با موفقیت انجام شده که بخشی از این تست ها توسط تأمین کننده چک شده و بخشی نیز توسط آزمایشگاه مرجع  یکی از کشورهای خارجی تأیید شده و خوشبختانه همگی موفقیت آمیز بوده است.

طبق قانون برنامه ششم توسعه، برای شبکه متروی کلان شهرهای کشور ، تامین ۱۰۵۰ دستگاه واگن به ارزش بیش از یک میلیارد یورو به عنوان اولویت نخست مطرح شده بود که انجام نشد. تاکنون با وجود تأمین بیش از ۱۵۰۰ واگن برای شهر تهران، حداکثر بومی سازی صورت گرفته در ساخت و تولید واگن های موجود، حدود ۳۳ درصد بوده است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار