| کد مطلب: ۱۰۶۳۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد

از طرح ساخت مسکن ارزان در تهران چه خبر؟ | ساخت 180 هزار خانه در پایتخت کجا گیر کرده است؟

8 ماه پس از تفاهم شهرداری تهران و بنیاد مسکن برای ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در پایتخت٬ مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در قالب «طرح تامین مسکن» در سطح پایتخت خبر داد.

از طرح ساخت مسکن ارزان در تهران چه خبر؟ | ساخت 180 هزار خانه در پایتخت کجا گیر کرده است؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین٬ سید مهدی هدایت گفت: براساس تفاهم‌نامه شهرداری تهران و بنیاد مسکن تا کنون ساخت حدود ۵ هزار واحد مسکونی در قالب پروژه‌های باغ‌آذری، آرام، محله الگو، نفرآباد، سپه‌شهر و بهرود آغاز شده است و احداث مابقی واحدها نیز در مرحله برنامه‌ریزی و اقدام است. 

به نوشته ایلنا٬ آذرماه سال گذشته شهرداری تهران و بنیاد مسکن برای ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در پایتخت با یکدیگر تفاهم کردند. در همین راستا، آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی در سطح شهر تهران در قالب تفاهم‌نامه ۱۱ هزار واحدی شهرداری با بنیاد مسکن در قالب طرح تامین مسکن انجام شد.

هدایت در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران دقیقا چه نقشی در طرح تامین مسکن دارد، توضیح داد: شهرداری تهران در طرح تامین مسکن که از طریق قرارگاه جهادی پیگیری می‌شود، نقش تسهیل‌گری و مانع‌زدایی دارد و سعی می‌کند با مساعدت در صدور مجوزها و سرعت‌بخشی به فرآیندهای مربوطه، از کنشگران و فعالان تولید مسکن پشتیبانی کند.

گفتنی است در حالیکه شهرداری تهران هنوز موفق نشده به بافت فرسوده سر و سامان دهد٬ چطور بدنبال ساخت 180 هزار خانه حتی با مشارکت بخش خصوصی در تهران است؟

 

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار