| کد مطلب: ۱۰۶۳۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد

درختان پارک جنگلی چیتگر در معرض نابودی

به گفته مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، سهمیه آب پارک جنگلی چیتگر از ابتدای سال قطع شده بود که با مذاکراتی که با آب و فاضلاب انجام شد، از ۴۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای که برای این بوستان در نظر گرفته شده بود، در حال حاضر ۵۰ لیتر در ثانیه را اختصاص می‌دهند. قطعا این موضوع به درختان چیتگر صدمه می‌زند.

درختان پارک جنگلی چیتگر در معرض نابودی

به گزارش آرمان ملی آنلاین، علی محمد مختاری در حاشیه یکصد و شصت و پنجمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: فاز نخست «رود دره فرحزاد» تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. این فاز ۵۴ هکتار است که از مجموع ۱۴۰ هکتار این بوستان در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: امسال همچنین ۲ هزار هکتار جنگل‌کاری از مجموعه کمربند سبز پیرامون شهر تهران در ۱۵ اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد. نگهداشت جنگل‌کاری‌ها نیز در قالب طرح کمربند سبز به خوبی انجام می‌شود و در حال حاضر درختانی که در این طرح کاشته شده‌اند، وضعیت بسیار مناسبی دارند.

 مختاری ادامه داد: تا پایان امسال در قالب طرح جامع آبرسانی میزان بهره‌برداری از پساب تصفیه‌شده برای آبیاری فضای سبز در تهران به ۳۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی با اشاره به کاهش سهمیه آب پارک جنگلی چیتگر توضیح داد: سهمیه آب پارک جنگلی چیتگر از ابتدای سال قطع شده بود که با مذاکراتی که با آب و فاضلاب انجام شد، از ۴۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای که برای این بوستان در نظر گرفته شده بود، در حال حاضر ۵۰ لیتر در ثانیه را اختصاص می‌دهند. قطعا این موضوع به درختان چیتگر صدمه می‌زند. لذا در حال مذاکره هستیم‌ که با کمک آب و فاضلاب از این سرمایه‌های طبیعی شهر حفاظت کنیم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: تنش در گیاه با توجه به افزایش دما در تهران موجب خزان زودرس می‌شود، اما امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، شاهد هستیم که هنوز این خزان اتفاق نیفتاده است، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده فعلا مشکلی نداریم و در زمینه آبیاری صرفه‌جویی می‌کنیم. از آبیاری قطره‌ای و مکانیزه بهره گرفته‌ایم و تلاش کرده‌ایم برداشت از چاه‌ها را کاهش دهیم و استفاده از پساب تصفیه‌شده را جایگزین آن کنیم.

مختاری افزود: اگر درختان بر اثر آفت‌زدگی خشک شوند، مبارزه گیاهی انجام می‌شود و درختان جایگزین خواهند شد. آبشویی درختان در شهرها انجام می‌شود و درختان خشک در سامانه ثبت و از طریق کمیسیون ماده ۷ مجوز لازم اخذ می‌شود و درختی که دچار آفت شده است، از تعویض خاک سطحی و عمقی خارج می‌شود و درخت جدید از همان‌گونه در محل جایگزین می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: درختان خشکی که در بوستان چیتگر دچار آفت شده‌اند، اگر حذف نشود، آفت آنها به سایر درختان سرایت پیدا می‌کند. لذا درختان آفت‌زده با تعویض خاک سطحی و عمقی خارج می‌شوند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار