| کد مطلب: ۱۰۶۱۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد

چه یاد داده‌ایم؟!

این روزها ایران نیازمند آرامش است و افرادی می‌توانند این آرامش را به وجود آورند که در جامعه ایران از جایگاه و احترام برخوردارند. رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در ابتدای کار هر دولتی اعلام می‌کنند که دولت در بدو تاسیس به مساله شایسته سالاری توجه کند و افراد شایسته در سمت‌های مختلف قرار گیرند. با این وجود تصمیماتی در کشور گرفته می‌شود که نشان دهنده آن است که این تصمیمات بدون در نظر گرفتن ابعاد و آثار آن اجرایی شده است.

چه یاد داده‌ایم؟!

به گزارش آرمان ملی آنلاین مصطفی اقلیما، مددکار اجتماعی نوشت: اینکه برخی ناهنجاری‌ها در درون جامعه ایران وجود دارد که از سوی اکثریت جامعه مورد پذیرش نیست و غالب مردم آن را نمی‌پذیرند، در آن شکی نیست اما یک بار بیاییم و ریشه این ناهنجاری‌ها را بررسی کنیم. به راستی چرا  برخی ناهنجاری‌ها در جامعه اسلامی که زنان و حتی مردان آن به عفت مشهور هستند وجود دارد؟

حتی یک ناهنجاری، یک بد رفتاری و یک اقدام خلاف عرف هم نباید در این جامعه با این مورد صبور وجود داشته باشد اما  متاسفانه با این ناهنجاری‌ها بعضا قابل مشاهده است و نمی‌توان آن را انکار کرد. سوال اینجاست برای نمونه؛ افرادی که دزدی می‌کنند، اقدام خلاف قانون انجام می‌دهند و قوانین و مقررات  عرفی را رعایت نمی‌کنند چرا مانند غالب مردم رفتار نمی‌کنند؟ علت را باید در چه کاستی‌ای مورد جست‌وجو قرار داد؟ به نظر می‌رسد در وهله اول نه خانواده بلکه این سیستم آموزشی است که نتوانسته جوابی به سوالات و حتی نیازهای این افراد داشته باشد. آیا سیستم آموزشی ایران توان آن را ندارد که  به سوالات و خواسته‌های این افراد پاسخ دهد؟

مضاف بر این در هر جامعه‌ای هم افرادی وجود دارد که قواعد و قوانین عرفی را نمی‌پذیرند اما دستگاه‌های مختلف زیر نظر جامعه شناسان و روانشناسان تلاش می‌کنند که این افراد را به جامعه بازگردانند و به عبارت بهتر تحت تعلیم، آنها را جامعه پذیر کنند اما گویا این روند در  کشور ما هنوز جا نیفتاده است و جز مواردی که برخی قضات برای برخی از افراد که مرتکب جرم‌های کم اهمیت شده‌اند دیگر تلاشی صورت نمی‌گیرد و با افرادی که  قواعد عرفی را رعایت نمی‌کنند به گونه‌ای برخورد می‌شود که حتی ممکن است آنها دیگر توجهی به قوانین، مقررات و عرف‌های مرسوم  جامعه نداشته باشند. از این منظر باید به صورت علمی با پدیده‌های غیر عرفی برخورد شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار