| کد مطلب: ۱۱۰۷۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد

بهترین خودرو‌ها تا یک میلیارد تومان

شاید اواسط دهه ۹۰، یک میلیارد تومان برای خودرو، بودجه زیادی بود، اما فشار تحریم‌ها و سوءمدیریت‌ها در بین دولتمردان، کاری کرده که با این رقم می‌توان روی به خودرو‌هایی آورد که شاید بتوان از آن‌ها به عنوان خودروی در حد متوسط یاد کرد.

بهترین خودرو‌ها تا یک میلیارد تومان

به گزارش آرمان ملی آنلاین،  بازار خودرو کشور در سال ۱۴۰۲ همچون سایر بازارها، روزهای پرتلاطمی را سپری کرد و قیمت‌ها بعضا تا چند صد میلیون تومان هم افزایش یافت.

شاید شما هم قصد خرید بهترین ماشین در رنج یک میلیارد را داشته باشید، با توجه به این همه گزینه صفر و کارکرده موجود در بازار، انتخاب سخت و سردرگم کننده است. شما با کمی بررسی می‌توانید خودرو‌های زیادی را در حدود یک میلیارد تومان در بازار مشاهده کنید. البته در همین ابتدا باید به شما بگوییم که انتخاب و خرید یک خودرو در هر بازه قیمتی منوط به معیار‌ها و نیاز‌های شما از یک خودرو است و از این‌رو در مقایسه دو خودرو هیچ وقت نمی‎توان گفت که کدام یک بهتر یا بدتر است!

۱- دنا پلاس اتوماتیک توربو Esp مدل سال: ایران خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز ۱۳۹۵ معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال، ولی با مدل ۱۳۹۶ آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی در‌ها خلاصه می‌شود. در تجهیزات و کیفیت ساخت متاسفانه دقیقا مانند دنا پلاس توربو دنده‌ای است؛ فقط به این تفاوت که به «فرمان برقی» مجهز شده است.

از تابستان ۱۴۰۱ نیز دناپلاس توربو با گیربکس ۶ دنده به بازار کشورمان آمد که تنها تفاوتش با مدل‌های توربو ۵ دنده، بازهم در «فرمان برقی» خلاصه می‌شد. دناپلاس توربو روی پلتفرم سمند یا بهتر است بگوئیم پژو ۴۰۵ توسعه یافته و از این رو فریم کلی اتاق و صندوق عقب ماشین، مشابه همان محصولات قدیمی است.

۲- ام وی ام، X۳۳ S مدل ۱۳۹۹: ام وی ام X۳۳S جدید سومین عضو خانواده ایکس ۳۳ در فهرست تولیدات مدیران خودرو به شمار می‌رود. این کراس اوور جمع‌وجور از برخی به‌روزرسانی‌های ظاهری و فنی برخوردار است. این محصول را از سال ۱۳۹۹ جایگزین نسخه قبلی ام وی ام ایکس ۳۳ اس کرده‌اند و به تولید آن تا اوایل سال ۱۴۰۱ ادامه دادند.

ام وی ام ایکس ۳۳ اس نیوفیس از نظر ظاهری صرفاً در قسمت دماغه صاحب یک سپر و جلوپنجره جدید با مه شکن‌های نواری LED شده که جلوه هجومی‌تری به چهره این کراس اوور خانوادگی بخشیده است. ام وی ام X۳۳ اس جدید در بخش فنی یک تغییر بزرگ را تجربه کرده است، البته موتور این خودرو تفاوتی با نسخه قبلی ندارد و همان پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر در اینجا نیز به کار گرفته شده، اما گیربکس MVM X۳۳S تغییر کرده و ردپای نمونه CVT در این محصول کاملا محو شده است؛ در عوض یک جعبه دنده اتوماتیک پنج سرعته AT با کارایی بالاتر و دوام بیشتر برای ام وی ام X۳۳ جدید در نظر گرفته شده است. 

3- هایما S۷ توربو: مدل اولیه هایما اس ۷ که در بازار ایران حضور یافت، به یک پیشرانه تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز شده بود. توان حاصل از هایما S۷ معمولی برابر با ۱۴۸ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن. متر است و این خودرو می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ را در حدود ۱۳ ثانیه پر کند. اما هایما S۷ توربو پا به میدان گذاشت تا ضعف‌های فنی نسخه تنفس طبیعی را جبران کند؛ بنابراین این مدل به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوشارژ مجهز شد که ۱۷۰ اسب بخار قدرت از انتهای میل لنگ آن به سوی جعبه‌دنده ارسال می‌شود. گشتاور حاصل از این پیشرانه هم برابر با ۲۳۰ نیوتن. متر است که یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته وظیفه ارسال آن به سوی چرخ‌های جلو را برعهده گرفته است.

توان فنی هایما اس ۷ توربو نسبت به قبل بسیار ارتقا یافته و شتاب آن به رقم ۱۰.۵ ثانیه رسیده است. حداکثر سرعت این خودرو ۱،۵۴۵ کیلوگرمی نیز ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. در این بین ۸.۶ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر توسط هایما S۷ توربو سوزانده می‌شود که برای ماشین‌های امروزی زیاد به نظر می‌رسد. با ورود به کابین هایما S۷ توربو متوجه می‌شوید که تغییر و تحولات کلی در این نسخه نسبت به نمونه ۲ لیتری انجام نگرفته و فقط به تغییر رنگ برخی ادوات مثل کنسول میانی داشبورد، رودری‌ها و روکش صندلی‌ها اکتفا شده است.

با این وجود نمای درونی کابین اس۷ توربو از توازن بصری مناسبی برخوردار است و توانسته در عین سادگی، جلوه‌هایی خوشایند و تا حدی مدرن را از خود به نمایش بگذارد. هرچند هایما اس s۷ پلاس توربو، مدل ۱۴۰۲ حدود ۱.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان است، اما علاقه‌مندان می‌توانند هایما S۷ توربو ۱۸۰۰cc، مدل ۱۳۹۷ را با قیمت کمی کمتر از یک میلیارد تومان در بازار، خریداری کنند.

4- پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۲: در آذر ماه ۱۴۰۲، مدل پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف شیشه‌ای، با افزودن یک ویژگی مهم به نام TPMS (سامانه پایش فشار باد تایرها)، از استاندارد‌های ۸۵ گانه عبور کرد. یکی از ویژگی‌های اضافی مهم ماشین پژو ۲۰۷ اتوماتیک، بهبود یافته سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا ESC است. این سیستم بهبود سطح ایمنی ماشین را تسهیل می‌کند و نقش مهمی در کنترل خودرو در مسیر‌های لغزنده و پیچ‌دار دارد. در صورت ورود به پیچ با سرعت بالا، سیستم کنترل پایداری به حفظ خودرو در مسیر و جلوگیری از انحراف و واژگونی آن کمک بسیار زیادی می‌کند. سیستم ترمز کمکی (ترمز هوشمند) HBA در این خودرو به کار گرفته شده است.

عملکرد این سیستم در مورد ترمزگیری‌های ناگهانی و شدید، که معمولاً در شرایط بحرانی رخ می‎دهد، به این صورت است که فشار هیدرولیکی نیروی ترمز در کمترین زمان ممکن بیشترین مقدار را اعمال می‎کند تا خودرو در کمترین مسافت ممکن متوقف شود. پژو ۲۰۷، علاوه بر دی لایت خود که چراغ روشنایی در روز را فراهم می‌کند، نیز با هدف مطابقت با استاندارد‌های چراغ پوزیشن عقب با ۸۵ گانه، همزمان با چراغ روز روشن می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار