| کد مطلب: ۱۱۰۷۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

بهترین خودرو‌ها تا ۲۳۰ میلیون تومان را بشناسید

برخی افراد برای کار و زندگی شخصی‌شان، نیاز مبرم به خودرو دارند، اما نقدینگی کمی در دست دارند، از این‌رو در این مطلب، چند خودرویی که قیمت‌شان زیر ۲۳۰ میلیون تومان است را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین خودرو‌ها تا ۲۳۰ میلیون تومان را بشناسید

به گزارش آرمان ملی آنلاین، همواره داشتن خودرو شخصی مسئله‌ای است که مورد توجه بسیاری از افراد جامعه بوده و هست. هرچند امروزه با زیاد شدن ترافیک در بسیاری از شهر‌های بزرگ بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند برای رفت‌وآمد و سفر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند؛ اما باز هم در این میان عده‌ای دوست دارند با تمام مشکلات موجود خودرو شخصی خود را داشته باشند. با وضعیت قیمت خودرو در این سال‌ها شاید دست شما چندان برای انتخاب یک خودروی همه چی تمام باز نباشد، اما باز هم انتخاب‌هایی وجود دارند که با هزینه مورد نیاز خود بهترین گزینه‌های پیشنهادی در بازار می‌باشند.

در ادامه چند خودرویی که قیمت‌شان زیر ۲۳۰ میلیون تومان است را به شما معرفی می‌کنیم.

آریسان مدل ۱۳۹۴: آریسان، وانت شهری است که از سال ۱۳۹۳ و بعد از باردو (وانت پیکان) به فهرست محصولات ایران خودرو اضافه شد. این وانت روی پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده، به طوری که بخش جلویی شباهت زیادی به خودرو فرانسوی دارد. تولید آریسان بار‌ها به دلایل فنی و زیست‌محیطی متوقف شد و در حال حاضر آخرین مدل‌های موجود در بازار برای ۱۳۹۹ است. سری جدید وانت ایران خودرو به موتور کم‌آلاینده‌تری مجهز و شاسی آن نیز تقویت شده و قرار است تولید آن با نام آریسان۲ در سال ۱۴۰۱ شروع می‌شود. (قیمت: ۲۲۰ میلیون تومان)

تیبا صندوق‌دار مدل ۱۳۹۲: یکی از ارزان‌ترین خودروهای ایران در حال حاضر تیبا است. خودرویی که شرکت سایپا به علت توقف تولید پراید به عنوان جانشین پراید در دو مدل سدان و هاچ‌بک به بازار معرفی کرده است. خودرو تیبا به دلیل دسترسی آسان به قطعات یدکی، هزینه نگهداری پایین، ایمنی نسبی بهتر نسبت به پراید و بازار دست دوم خوب توانست فروش نسبتاً خوبی داشته باشد؛ ولی به هرحال به علت سیستم تعلیق ضعیف، فضای کم کابین و پیشرانه ضعیف که از نکات منفی آن است نباید انتظار کیفیت ساخت و خوبی از این خودرو داشته باشید. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که خودرو تیبا از نظر امکانات رفاهی هم در حد بسیار پایین قرار دارد. (قیمت: ۲۳۰ میلیون تومان)

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یا ۳ مدل ۱۳۸۳: پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یا ۳ یکی از گزینه‌های مناسب در فهرست ماشین تا ۲۰۰ میلیون تومان هستند که در حال حاضر در بازار خودرو‌های کارکرده کشور می‌توان آن‌ها را خرید. اگر خانواده پرجمعیتی ندارید می‌توانید ۲۰۶ تیپ ۵ هاچ‌بک را با موتور ۱۶ سوپاپ tu۵ خریداری کنید. توان فنی کافی ۱۰۵ اسب بخاری و استایل بدنه جوان‌پسند، این خودرو را به یکی از هاچ‌بک‌های مناسب برای جوانان یا خانواده‌های کم‌جمعیت تبدیل می‌کند. پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ نیز از لحاظ فنی تفاوتی با مدل هاچ‌بک تیپ ۵ ندارد، اما به دلیل برخورداری از صندوق عقب بزرگتر، خودرو مناسب‌تری برای خانواده‌ها خواهد بود. (قیمت: ۱۹۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان)

 سمند ال ایکس مدل ۸۲: این خودرو به موتور ۱.۷ لیتری ۱۶ با قدرت ۱۱۵ اسب بخار مجهز شده و در نوع خودش توان فنی مناسبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. کابین سمند نسبتا جادار است و صندوق عقب ۵۰۰ لیتری آن هم دغدغه‌ای را برای مسافرت‌های خانوادگی باقی نمی‌گذارد. هزینه تعمیرات و قیمت قطعات یدکی موتور نسبت به دیگر موتور‌های داخلی کمی بالاتر است، اما با این حال توان فنی مطلوب و عملکرد نسبتا نرمی را از خود به نمایش می‌گذارد. (قیمت: ۱۵۰۰۰۰ میلیون تومان)

ام وی ام ۱۱۰ اتوماتیک مدل ۹۱: ام وی ام ۱۱۰، ۴ سیلندر اتوماتیک آخرین تیپ از ۳ تیپ نسل اول ام وی ام ۱۱۰ است که توسط شرکت مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شد. این خودروی هاچ بک جمع و جور چینی در اصل همان خودروی QQ چری است که یک کپی تمام قد از دوو ماتیز بود. البته MVM ۱۱۰ از نظر کیفیت ساخت و قطعات بکار رفته در خودرو به هیچ وجه در سطح ماتیز نبود و فاصله بسیاری با همتای با کیفیت کره‌ای خود داشت. وزن این خودرو ۸۶۰ کیلوگرم است. حجم موتور آن ۱۰۸۳ سی سی و بنزین سوز است. (قیمت: ۲۱۵ میلیون تومان)

پژو ۴۰۵ SLX، مدل ۱۳۹۰: اگر مشکلی با خودرو کارکرده ندارید و نمی‌خواهید به سمت محصولات صفر کیلومتر سایپا بروید، می‌توانید با کمی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان پژو ۴۰۵ slx مدل ۸۸ بدون رنگ و نسبتا تمیز را در بازار آزاد پیدا کنید. این خودرو کابین جادارتر از محصولات خانواده سایپا نظیر ساینا و تیبا ارائه می‌دهد، صندوق آن نیز وضعیت مشابهی داشته و درمجموع پژو ۴۰۵ اس ال ایکس را به خودروی مناسبی برای مسافرت خانوادگی تبدیل می‌کند. همچنین موتور ۱۶ سوپاپ tu۵ عملکرد نسبتا نرم با استهلاک مناسب و مصرف سوخت به صرفه را به شما ارائه خواهد داد که نسبت به پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با موتور ۱۸۰۰ دردسر و استهلاک کمتری بروز می‌دهد. (قیمت: ۲۰۵ میلیون تومان)

پراید ۱۳۱ مدل ۱۳۹۰: پراید ۱۳۱ به لحاظ بهره‌گیری از سه آپشن «فرمان هیدرولیک» و «ترمز ABS» و «ایربگ راننده»، دارای تیپ‌های مختلفی است که از میان آن‌ها، تیپ ST ارزان‌ترین تیپ (بدون سه آپشن) و تیپ EX نیز گران‌ترین تیپ (دارای هر سه آپشن) بود. تیپ‌های بین این دو نیز هر کدام‌شان، یکسری چیز‌ها را نداشتند! مثلا تیپ SL فقط ترمز ABS دارد. تیپ LX فقط فرمان هیدرولیک دارد. تیپ LE فقط ایربگ راننده دارد و تیپ SX نیز هم فرمان هیدرولیک و هم ترمز ABS دارد. اما از سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ که تولید انبوه ۱۳۱ یورو ۴ با چندین تغییر مختصر فنی آغاز شد، سایپا، ۱۳۱ یورو ۴ را فقط در دو تیپ SE و TL عرضه کرد. تیپ SE آن مشابه تیپ EX سابق بود و هر سه آپشن را داشت، ولی ایربگ شاگرد هم به آن اضافه شده بود. تیپ TL آن نیز در همه چیز با تیپ SE برابری می‌کرد، ولی فرمان هیدرولیک را از روی آن حذف کرده بودند. (قیمت: ۱۶۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان)

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار