| کد مطلب: ۱۰۷۰۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد

کنایه جوان به امنیتی سابق

روزنامه جوان : وزیران دولت حسن روحانی هر از چند گاهی یک تریبونی که پیدا می‌کنند شروع به مظلوم‌نمایی و تحریف واقعیت در خصوص شرایط یا عملکرد دولت روحانی می‌کنند.

کنایه جوان به امنیتی سابق

 به گزارش آرمان آنلاین روزنامه جوان نوشت: اخیراً سید محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت سابق در مراسم بزرگداشت یکی از فعالان مجازی حامی روحانی به موضوع بازداشت ادمین‌های کانال‌های مجازی حامی دولت قبل پرداخت و ضمن بی‌گناه دانستن آنها، دلیل فعالیت‌شان را بی‌رسانه بودن و مظلومیت دولت روحانی دانسته است!

علوی می‌گوید: «دولت تدبیر و امید رسانه‌ای نداشت. زمانی که تلگرام ظهور کرد، جمعی از جوانان با ایمان وقتی مظلومیت این دولت را دیدند، در تلگرام کانال‌هایی راه‌اندازی کردند و از دستاورد‌ها و عملکرد‌های دولت تدبیر و امید گزارش و خبر منتشر می‌کردند.» او در خصوص بازدداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی هم بیان کرد: «با این تصور که ما به این دوستان ادمین کانال‌های تلگرامی پول و اطلاعات می‌دهیم، در یک بامداد ریختند و حدود هشت نفر از آن‌ها را دستگیر و راهی زندان کردند، بعد متوجه شدند که هیچ پولی و اطلاعاتی و خطایی در کار نیست. اعلام کرده بودند که یک شبکه را دستگیر کرده‌اند و برای آزادکردن آن‌ها گیر کرده بودند. بنابراین، آن‌ها را تحت فشار قرار دادند که اقرار کنند از علوی پول گرفته‌اند.»

وزیر اطلاعات دولت روحانی همان کسی است که خود به بی‌تجربگی‌اش در حوزه اطلاعاتی و امنیتی اذعان داشت و از پیشنهاد روحانی برای وزارت اطلاعات متعجب می‌شود و می‌گوید «من انتظار پیشنهاد هرپستی را به غیر از وزارت اطلاعات داشتم، چون هیچ سابقه مرتبطی با آن نداشتم. روحانی گفت تو پسر فاطمه زهرایی، بغضم گرفت و لرزه‌ای در بدن من افتاد و من گفتم چشم!»

با توجه به همین اعتراف می‌توان سخنان او در خصوص نحوه عملکرد ادمین‌های بازداشت شده را هم ارزیابی کرد. فروردین ۹۶ و چند هفته پس از بازداشت همین ادمین‌ها بود که رسانه‌ها نوشتند «کانال‌های تلگرامی مورد نظر که در زمان بازداشت مدیران آن به همراه محتوای منتشره حذف شده بودند، در کم‌تر از ۲۴ ساعت به‌همراه محتوای قبلی، عیناً به تلگرام بازگشت؛ درحالی که مدیران آن در بازداشت بودند. شنیده‌ها حاکی از آن است که بعضی از متهمان این پرونده، به‌واسطه اطلاعاتی که از داخل کشور در اختیار آن‌ها قرار گرفته بود، اقدام به اخاذی و دریافت حق‌السکوت از افراد حقیقی و حقوقی کرده‌اند. سؤال این است که این اطلاعات چگونه در اختیار این ادمین‌ها قرار گرفته تا اقدام به اخاذی کنند؟ کدام نهاد و دستگاه در داخل کشور، دسترسی فنی به محتوای تلگرام و سرور‌های آن دارد که به‌سرعت کانال‌های حذف‌شده و محتوای آن را بازمی‌گرداند؟ دولت و وزارت اطلاعات در برخورد با آن و همچنین دخالت آشکار تلگرام در فضای داخلی و حتی انتخابات چه عکس‌العملی از خود نشان داده‌اند؟»

از سویی علوی چطور توانسته بگوید که دولت روحانی رسانه ندارد، در حالی که حداقل دو خبرگزاری و یک روزنامه که ارگان رسمی دولت هستند، در اختیار آن‌ها بوده است، رسانه‌های اصلاح‌طلب در اختیارشان بوده و.... اگر هم منظور از رسانه صداوسیماست که بر فرض پذیرش حرف‌شان باید گفت مگر نمی‌گویید صداوسیما دیگر بیننده ندارد؟!

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار