| کد مطلب: ۱۰۶۶۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد:

واردات خودرو در دستور کار است

آرمان ملی : سخنگوی اقتصادی از افزایش چهار درصدی سهم درآمد دولت از مالیات خبر داد و اعلام کرد: باتوجه به اینکه تامین خودرو نیاز کشور است و واردات خودرو در دستور کار وزارت صمت قرار دارد، امیدوارم تا قبل از مهر ماه مصوبه شرایط واردات خودروهای دست دوم از دولت اخذ شود.

واردات خودرو در دستور کار است

احسان خاندوزی در نشست خبری روز گذشته خود با بیان اینکه در دو سال اول دولت مردمی، رشد اقتصادی بالای چهار درصد محقق شد و تلاش دولت این است که مسیر رشد اقتصادی را ادامه یابد، اظهار کرد: امسال برای بخش عمرانی از ظرفیت‌های مولدسازی استفاده خواهد شد و بودجه عمرانی هم از طریق دولت تزریق می‌شود تا رشد سرمایه‌گذاری وضعیت بهتری پیدا کند. در سال ۱۳۹۹ معادل ۷۷ هزار میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۴۰ هزار تومان و در سال ۱۴۰۱ بیش‌ از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی از سوی دولت تخصیص داده شده و رقم بودجه عمرانی امسال نیز ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: افزایش بودجه عمرانی در حالی است که دولت بر اصول خود در انضباط بودجه‌ای تاکید دارد و سخت گیری حوزه درآمدی دولت ادامه دارد.

خاندوزی درباره شرایط گرفتن وام بانکی تا ۱۰۰ میلیون تومان گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد که کارکنان و مستمری بگیران برای وام‌های خرد، نیازمند ضامن جدید نخواهند بود و با برخی تخلفات برخورد شده است. این مصوبه باید توسط بانک‌ها اجرا شود اما بانک‌های خاص شرایط ویژه برای وام اعلام می‌کنند که از بانک مرکزی می‌خواهیم آن را بررسی کنند تا اگر مخالف آن مقرره باشد، بانک مرکزی باید برخورد کند.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص آخرین وضعیت مقررات واردات خودرو تصریح کرد: با توجه به اینکه مساله تامین خودرو نیاز کشور است، واردات خودرو در دستور کار وزارت صمت قرار دارد. این موضوع تکلیف قانونی هم است؛ لذا بدین منظور چند جلسه در هیات دولت برگزار شده است و مساله آلایندگی، میزان مصرف، خدمات پس از فروش، احراز سن خودرو، داشتن نمانیدگی در داخل کشور اهمیت دارد و در حال بررسی است که در برخی واردات ارزش خودرو پایین‌تر از قیمت واقعی اعلام می‌شد بنابراین این مسائل باید حل و فصل شود که امیدواریم تا قبل از مهرماه مصوبه دولت در خصوص شرایط واردات خودرو اخذ شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار