| کد مطلب: ۱۰۶۱۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد

انتقاد نماینده مجلس از روند مسکن سازی در کشور | پرونده‌های ساختمانی با کاهش چشم‌گیری مواجه است

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از وضعیت بخش مسکن‌سازی در کشور انتقاد کرد و گفت: گزارشی که به صحن ارائه کردیم با تاخیر 40 روزه در صحن مورد رسیدگی قرار گرفت در حالیکه باید در 72 ساعت بعد از ارائه گزارش بررسی می‌شد

انتقاد نماینده مجلس از روند مسکن سازی در کشور | پرونده‌های ساختمانی با کاهش چشم‌گیری مواجه است

به گزارش آرمان ملی آنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی  در جلسه روز شنبه صحن مجلس در تذکری گفت: طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با ۲ فوریت در صحن مطرح شد و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس باید ۷۲ ساعت بعد گزارش آن در صحن مطرح می‌شد اما این گزارش با تاخیر ۴۰ روزه در صحن مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین مراجعات به دفاتر نمایندگان راجع به مسکن است، ادامه داد: در مقطعی که باید سالانه حدود ۸۰۰ هزار واحد تولید کنیم و متاسفانه در شرایط عادی نصف این میزان را تولید می‌کنیم، مشکل جدیدی ایجاد کردیم و تعداد پروانه‌های ساختمانی طی ۴ ماه گذشته کاهش چشمگیر داشته‌ است، کارها معطل مانده و کارگر، بنا و جوشکار دیگر کاری برای انجام ندارند.

ایسنا نوشت، این نماینده مجلس با بیان اینکه «بخش مسکن سازی کشور مدتهاست که تعطیل است»، اظهار کرد: از رییس مجلس درخواست دارم به کمیسیون دستور دهید که رفع ایرادات شورای نگهبان را مقداری با سرعت بیشتر بررسی کنند تا در صحن مورد رسیدگی قرار بگیرد.

 

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن تذکر حاجی دلیگانی، تاکید کرد: از کمیسیون عمران می‌خواهم به سرعت اصلاحات مورد نظر را انجام دهند. موضوع اجاره مسکن نیز حتماً باید در کمیسیون مطرح و اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار