| کد مطلب: ۱۱۱۳۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

سوخو-35 «اف-16» را می زند و نابود می‌کند

شبکه خبری قطری گزارش کرد با وجود مزایای «اف-16»، این جنگنده دارای معایب قابل توجه است و جنگنده «سوخو-35» با رادار و موشک‌های دوربرد این اهداف را شناسایی و از بین خواهد برد.

سوخو-35 «اف-16» را می زند و نابود می‌کند

 به گزارش آرمان ملی آنلاین، یک شبکه خبری قطری گزارش کرد با وجود مزایای بیشمار جنگنده «اف-۱۶»، این جنگنده دارای معایب قابل توجه است و جنگنده «سوخو-۳۵» روسیه با رادار و موشک‌های دوربرد قبل از اینکه خلبان متوجه شود، این اهداف را  شناسایی و از بین خواهد برد.

وبگاه شبکه خبری «الجزیره» روز سه شنبه نوشت، پس از ۱۸ ماه درگیری، نیروی هوایی اوکراین به جنگنده‌های جایگزین نیاز دارد زیرا تلفات آنها افزایش یافته و نیروهای هوایی روسیه کنترل فزاینده‌ای بر حریم هوایی اوکراین دارد.

بر اساس این گزارش، اوکراین در حال دریافت جنگنده اف-۱۶ ساخت آمریکاست که در سال ۱۹۷۸ معرفی شد و انواع جدیدتر آن با فناوری، رادار و تسلیحات بهتر ارتقا یافته‌اند. این جنگنده می‌تواند عملکردهای مختلفی از جمله حملات زمینی، جنگال، پشتیبانی نزدیک هوایی و برتری هوایی داشته باشد و قادر به عملیات در هر شرایط آب و هوایی در روز و شب است. با وجود مزایای بیشمار، این جنگنده دارای معایب قابل توجه است.

طبق این گزارش، هواپیماهای پیشرفته روسی مانند جنگنده سوخو-۳۵ دارای رادار و موشک‌های دوربردتر هستند. به طور پیش فرض، جنگنده‌های سوخو-۳۵ می‌توانند اف-۱۶ را قبل از اینکه خلبان متوجه شود شناسایی و از بین ببرند. از سویی دیگر، جنگنده اف-۱۶ نیاز به بازآماد منظم دارد و نمی‌تواند از باندهای دست‌ساز مانند جاده‌ها استفاده کند و روسیه نیز فرودگاه‌های اوکراین را هدف قرار می‌دهد و بسیاری از آنها را غیرقابل استفاده می‌کند.

به نوشته الجزیره، روسیه از انبار گسترده موشک دوربرد خود استفاده کرده و چندین فرودگاه را در پشت خط مقدم هدف قرار داده تا هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین مستقر در آنجا را نابود کند.

نیروی هوایی روسیه از برتری خود در دفاع ضد هوایی استفاده کرده و در توقف حملات هوایی اوکراین کارآمدتر شده است. به ازای هر ۱۵ جنگنده  اوکراینی، ۱۰۰ هواپیمای روسی وجود دارد.

در حال حاضر، شمار کمی از خلبانان اوکراینی به زبان انگلیسی تسلط دارند تا برنامه آموزشی فشرده مورد نیاز برای بهره برداری مؤثر از اف-۱۶ را با موفقیت پشت سر بگذارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار