| کد مطلب: ۱۱۱۰۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با«آرمان ملی»:

نباید در زمین بازی نتانیاهو بازی کنیم

برخی رسانه‌ها از حمله قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل خبر می‌دهند و مدعی هستند ایران از طریق عمان به آمریکا برای پایان دائمی جنگ غزه و حمله به اسرائیل پیام داده است. ادعاهایی که با اما و اگرهای زیادی همراه است.

نباید در زمین بازی نتانیاهو بازی کنیم

«آرمان ملی» برای تحلیل و بررسی این موضوعات با دکتر حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه گفت‌وگو کرده است. هانی‌زاده معتقد است:«ایران با در نظر گرفتن همه جوانب سیاسی، امنیتی و نظامی پاسخی براساس منافع ملی و منافع محور مقاومت خواهد بود.

به صورت طبیعی پاسخی که ایران خواهد داد بسیار دردناک خواهد بود. به همین دلیل اینکه گفته می‌شود ایران در آینده‌ای نزدیک به اسرائیل حمله خواهد کرد و از چه نقطه‌ای حمله خواهد کرد بیشتر گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای و غیرقابل قبول است. بدون تردید تنها عده محدودی از فرماندهان نظامی کشور از اینکه ایران چه زمان و در چه مکانی انتقام خود را از اسرائیل خواهد گرفت اطلاع دارند و رسانه‌ها و افرادی که به این مسأله دامن می‌زنند بیشتر تحلیل و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است.»  وی در مورد پاسخ ایران می‌گوید:«در مرحله نخست این احتمال وجود دارد که ایران در چند جبهه و یا نقطه اسرائیل را مورد هدف قرار بدهد. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که ایران نقاط حساس و مهم اسرائیل مانند شهرک‌های نظامی و امنیتی را هدف قرار بدهد. به هر حال باید به این نکته توجه داشته باشیم که این مسأله نظامی است و این فرماندهان نظامی هستند که در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توان به صورت دقیق درباره چگونگی واکنش ایران به اسرائیل صحبت کرد. واقعیت این است که ایران از همه ابزارهای موجود برای کمک و حمایت به غزه و فلسطین استفاده خواهد کرد و تلاش می‌کند مانع اجرای طرح‌های خطرناک آمریکا و اسرائیل در غزه شود. این در حالی است که شرایط میدانی تعیین کننده است و در پرتو شرایطی که در میدان رخ خواهد داد مقامات ایران تصمیمات نهایی را در این زمینه خواهند گرفت.

سیل سفر مقامات بلندپایه اروپایی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی به اراضی اشغالی نشان می‌دهد که یک نوع قطب‌بندی جدید و جنگ صلیبی در جهان بر ضد امت اسلام ایجاد شده است. به اعتبار اینکه این صف‌آرایی‌ها از طرف اروپا و آمریکا علیه مردم فلسطین صورت می‌گیرد در چارچوب طرح بزرگ تغییر ساختار خاورمیانه قابل تعریف است و یک توطئه تازه‌ای از طرف آمریکا و اروپا برای اخراج اهالی غزه به صحرای سینا و تخلیه کردن غزه از ساکنان فلسطینی است. اعزام دو ناو بزرگ آیزنهاور و جرالد فورد از طرف آمریکا به شرق مدیترانه برای تغییر ساختار خاورمیانه ایجاد شده است تا یک حاشیه امنی برای اسرائیل در منطقه ایجاد شود لذا روز‌های آینده بسیار حساس است و این صف‌آرایی‌ها در شرق و غرب آشکار‌تر خواهد شد. ایران در تلاش است تا مانع اجرایی شدن طرح خاورمیانه جدید شود. این طرح از سه سال قبل  روی میز آمریکا، اسرائیل و اروپا قرار دارد و الان در پی اجرایی شدن آن هستند. متاسفانه کشور‌های عربی در موضع ضعف قرار دارند و کشور‌های اسلامی نیز هیچ‌گونه واکنشی نشان ندادند. »

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار