| کد مطلب: ۱۰۷۸۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

حسن هانی زاده: جنگ طیبی برای اجرای سناریوی خطرناک آمریکا

اسرائیل و حماس به توافقی برای آتش بس موقت دست پیدا کردند. بر اساس توافق حاصله، قرار است ۵۰ نفر از اسرای اسرائیلی در ازای ۱۵۰ فلسطینی زندانی در اسرائیل آزاد شوند و همزمان صدها کامیون کمک‌های بشردوستانه، پزشکی و سوخت به منطقه محاصره شده غزه وارد شود.

حسن هانی زاده: جنگ طیبی برای اجرای سناریوی خطرناک آمریکا

 آرمان ملی برای تحلیل و بررسی ابعاد مختلف این توافق و چشم انداز پیش روی جنگ غزه و نقش ایران در این توافق  با دکتر حسن هانی زاده تحلیل گر روابط بین الملل گفت وگو کرده است.هانی زاده معتقد است :«در طول جنگ غزه ایران تحرکات زیادی از خود نشان داد و علاوه بر رایزنی با کشورهای اروپایی و غربی با کشورهای منطقه نیز رایزنی و گفت وگو می کرد.سفر وزیر خارجه ایران به لبنان و قطر نشان می دهد که ایران تأثیرگذاری بالایی در مهار بحران غزه داشت.

ایران از همه ابزارهای موجود برای کمک و حمایت به غزه و فلسطین  استفاده خواهد کرد و تلاش می کند مانع اجرای طرح های خطرناک آمریکا و اسرائیل در غزه شود.این در حالی است که شرایط میدانی تعیین کننده است و در پرتو شرایطی که در میدان رخ خواهد داد مقامات ایران تصمیمات نهایی را در این زمینه خواهند گرفت.

سیل سفر مقامات بلندپایه اروپایی بعد از عملیات طوفان الاقصی به اراضی اشغالی نشان داد یک نوع قطب‌بندی جدید و جنگ صلیبی در جهان بر ضد امت اسلام ایجاد شده است. به اعتبار اینکه این صف‌آرایی‌ها از طرف اروپا و آمریکا علیه مردم فلسطین صورت می‌گیرد در چارچوب طرح بزرگ تغییر ساختار خاورمیانه قابل تعریف است و یک توطئه تازه‌ای از طرف آمریکا و اروپا برای اخراج اهالی غزه به صحرای سینا و تخلیه کردن غزه از ساکنان فلسطینی است.

اعزام دو ناو بزرگ آیزنهاور و جرالد فورد از طرف آمریکا به شرق مدیترانه برای تغییر ساختار خاورمیانه ایجاد شده است تا یک حاشیه امنی برای اسرائیل در منطقه ایجاد شود لذا روز‌های آینده بسیار حساس است و این صف‌آرایی‌ها در شرق و غرب آشکار‌تر خواهد شد.

ایران در تلاش است تا مانع اجرایی شدن طرح خاورمیانه جدید شود. این طرح از سه سال قبل بر روی میز آمریکا، اسرائیل و اروپا قرار دارد و الان در پی اجرایی شدن آن هستند. »

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار