| کد مطلب: ۱۱۰۵۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد

اجرای طرح پیشگیری سطح اول از بارداری تا دو سالگی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: تمرکز بر بحث پیشگیری از مهمترین برنامه های سال آینده است؛ در این طرح برای هزار روز اول زندگی یعنی از بارداری تا ۲ سالگی کودک برنامه جامع تدوین شده است.

اجرای طرح پیشگیری سطح اول از بارداری تا دو سالگی

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، محمد مهدی ناصحی در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به پرداخت های بیمه سلامت گفت: پرداخت های بیمه سلامت به مراکز درمانی تا آذرماه سال‌جاری پرداخت شده و سعی داریم بزودی بهمن ماه را نیز پرداخت کنیم و هنوز اسفندماه را نیز مراکز درمانی به ما ارائه نداده است و گلایه ای بابت عدم پرداخت به موقع نداشته باشند.

وی ادامه داد: امسال با همکاری مجلس و دولت در وزارت بهداشت و بیمه سلامت پنج دهک از افرادی که توان بیمه نداشتند، رایگان بیمه شدند که در بخش بستری در مراکز دولتی بیش از ۹۰ درصد و در بخش های خصوصی ۷۰ درصد هزینه های درمانی را پرداخت می کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: به عنوان نهاد تامین کننده ‌مالی دولتی سعی داریم مردم دچار هزینه های کمرشکن درمانی نشوند و سعی داریم بیشترین خدمات را به مردم انجام دهیم.

ناصحی درباره بیماران صعب‌العلاج گفت: بیش از ۲ میلیون بیمار خاص نشان دار شدند و بیمه شدگان تامین اجتماعی که دچار بیماری خاص هستند از مزایای صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج می توانند استفاده کنند.

وی با اشاره به بودجه ۵۳ همت سازمان بیمه سلامت ایران در سال آینده، تصریح کرد: با این بودجه می توانیم به طرح دارویار اعتبار تزریق کنیم و امسال با اعتباری که داشتیم بخش عمده ای را دریافت کردیم.

او درباره بحث پیشگیری اولیه گفت: تمرکز بر بحث پیشگیری از مهمترین برنامه های سال آینده است. در این طرح برای هزار روز اول زندگی یعنی از بارداری تا ۲ سالگی کودک برنامه جامع تدوین شده و به صورت پایلوت در کهنوج در حال اجرا است و در یکی از محلات تهران در سال ۱۴۰۳ اجرایی می شود و دستگاه‌های حمایتی نیز در کنار این برنامه خواهند بود.

وی ادامه داد: این برنامه با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان‌های بیمه ای انجام می شود.

او خاطرنشان کرد: پیشگیری سطح چهار نیز گام مهم دیگری بوده و مداخلات پزشکی و غیر ضرور باعث آسیب های روحی و روانی می شود، به عنوان مثال مصرف دارو بیش از چهار قلم است و میانگین آزمایشات بالای ۱۰ مورد بوده که بالاتر از میانگین جهانی بوده و مصرف زیاد مضر بوده که با همکاری جامعه پزشکی صرف جویی و سلامت مردم را مدنظر قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره نسخه الکترونیک گفت: نسخه الکترونیک در کشور کامل شده است.

ناصحی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت به عنوان سازمان بهره ور معرفی شده و مادران باردار و کودکان زیر پنج سال نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و ۱۷ خدمت دندانپزشکی نیز زیر چتر حمایت بیمه قرار گرفتند.

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار