| کد مطلب: ۱۱۰۲۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد

شکایت فلسطینی ها از نخست وزیر کانادا

شهروندان فلسطینی کانادا و وکلای حقوق بشر به دلیل ارسال تجهیزات نظامی از کانادا به رژیم صهیونیستی، از «ملانی جولی» وزیر خارجه این کشور شکایت کردند.

شکایت فلسطینی ها از نخست وزیر کانادا

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا، این شکایت که در روز پنجشنبه ثبت شده، از یک دادگاه فدرال می‌خواهد به دولت کانادا دستور دهد تا صدور مجوز صادرات کالاهای نظامی و فناوری به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.این کنشگران همچنین خواستار آن هستند که دادگاه فدرال کانادا در مورد صدور چنین مجوزهایی برای صادرات، اعلام‌جرم کند.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، یکی از گروه‌های حاضر در این پرونده گروه «وکلای کانادایی برای قانون بین‌المللی حقوق بشر» است.«هنری آف» عضو هیئت‌مدیره این گروه گفت: «ما می‌کوشیم تا کانادا استانداردهای خود را رعایت کرده و به تعهدات حقوقی بین‌المللی خود پایبند باشد. نمی‌خواهیم دولت کانادا در قحطی گسترده و بمباران غزه نقش داشته باشد. یکی از راه‌های قطع نقش کانادا، توقف حمایت‌های تسلیحاتی آن از اسرائیل است.»

بر اساس داده‌های رسمی، صادرات تسلیحاتی کانادا به رژیم صهیونیستی در ۲۰۲۲ مجموعاً به ۱۵ میلیون دلار رسید. پایگاه خبری «میپل» در ماه میلادی گذشته گزارش داد کانادا در ۲ ماه نخست جنگ غزه مجوز صدور ۲۰.۹ میلیون دلار سلاح به رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار