| کد مطلب: ۱۱۰۱۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد

سایه روشن‌های هفته هجدهم؛ از وضعیت قرمز تیم زرد تا خالی نبودن جای گل‌محمدی!

هفته هجدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که سپاهان، چهارمین شکست متوالی را کسب کرد و پرسپولیس هم دومین برد را در سومین بازی با سرمربی جدید و برزیلی‌اش به دست آورد.

سایه روشن‌های هفته هجدهم؛ از وضعیت قرمز تیم زرد تا خالی نبودن جای گل‌محمدی!

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که رقابت بین مدعیان در بالای جدول، نزدیک دنبال می‌شود و در روزهایی که بارش برف، سرمای سنگینی را حاکم کرده، هوای فوتبال باشگاهی داغ‌تر از همیشه است. در گزارشی فراز و فرودهای هفته هجدهم را بررسی کرده‌ایم، هفته‌ای که ۸ بازی آن برگزار شد و تنها دیدار آلومینیوم و هوادار، به دلیل بارش برف لغو شد.

آبی‌ها بی‌رحم در خانه

روزهای خوب آبی‌پوشان ادامه دارد و اختلاف کادر فنی و مدیریت تیم که چشم دیدن همدیگر را هم ندارند، هم سبب نشده که ذره‌ای به روند فنی تیم ضربه وارد شود. استقلال این هفته در تهران در بازی بزرگ ایستگاه هجدهم لیگ، سپاهان را شکست داد تا علاوه بر ادامه صدرنشینی، گام بزرگی را در مسیر رفتن به سوی جام بیست و سوم بردارد.

استقلال با پیروزی برابر سپاهان و پس از تساوی هفته گذشته مقابل ملوان، دوباره با این برد بزرگ به جاده پیروزی برگشت تا فاصله‌اش با دیگر تیم‌های تعقیب کننده کمتر از این نشود. استقلال در حالی با ۳۹ امتیاز همچنان به صدرنشینی ادامه می‌دهد که نزدیک‌ترین رقیبشان در فاصله ۳ امتیازی‌شان قرار دارند، هر چند این تعداد امتیاز حاشیه امنیت زیادی نیست اما با توجه به مسابقات پیش‌رو آنها را به ادامه صدرنشینی دلگرم‌تر کرده است. اگر چه یک لغزش می‌تواند آنها را از صدر به زیر بکشاند.

با این حال رکورد صد درصدی برد استقلال در خانه در فصل جاری که در بازی با سپاهان هم حفظ شد، سبب شده آنها در ورزشگاه آزادی با درو کردن امتیازهای کامل دیدارهای خانگی، به بالا بردن جام در پایان فصل امیدوارتر شوند.

جای گل‌محمدی خالی نیست!

پرسپولیس با وجود شروع ناامیدکننده با اوسمار ویرا در هفته‌های اخیر روی نوار برد قرار گرفته تا هواداران قرمزها، جای خالی یحیی گل‌محمدی را دیگر احساس نکنند.

پرسپولیس که نیم‌فصل دوم را با اوسمار با شکست برابر آلومینیوم آغاز کرد، در دو بازی بعدی توانسته ۲ برد مهم به دست آورد تا این مربی بتواند خیلی زود خودش را در دل سکوها جا کند.

پرسپولیس که هفته قبل توانسته بود تراکتور را در تهران از پیش رو بردارد، این هفته هم در اصفهان ذوب‌آهن را شکست داد تا با کسب دومین برد متوالی، به نزدیک‌ترین رقیب استقلال در صدر جدول تبدیل شود. پرسپولیس با این برد، امتیازهایش را در هفته هجدهم به ۳۶ رساند تا با قرار گرفتن در رده دوم، تنها ۳ امتیاز با رقیب سنتی‌اش یعنی استقلال فاصله داشته باشد، فاصله‌ای که هواداران این تیم امیدوارند در هفته‌های آتی و به خصوص دربی ۲۳ اسفند آن را جبران کنند!

وضعیت قرمز در تیم زرد

برخلاف استقلال و پرسپولیس، اوضاع برای سپاهان دیگر ضلع مثلث مدعیان فصل جاری اصلا روبراه نیست. آنها که به دلیل حضور در لیگ قهرمانان، دو بازی اولشان در شروع دوباره لیگ و نیم‌فصل دوم برگزار نشد، در هفته هجدهم پس از دو ماه بار دیگر در لیگ برتر به میدان رفتند.

ورود دوباره سپاهان به لیگ برتر برای آنها خوش‌یمن نبود و آنها، این هفته در مهم‌ترین بازی لیگ، مغلوب استقلال شدند تا چهارمین شکست متوالی‌شان ثبت شود.

سپاهان که پیش از تعطیلی لیگ به دلیل حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، سه شکست متوالی برابر آلومینیوم،گل‌گهر و شمس‌آذر کسب کرده بود، این هفته هم به استقلال باخت تا روزهای سیاه شاگردان ژوزه مواریس در لیگ ادامه داشته باشد.

آخرین برد سپاهان به ۲۸ آذرماه و پیروزی ۵ بر صفر برابر هوادار بر می‌گردد و این تیم اصفهانی با ۴ باخت پس از آن دیدار، با ۳۱ امتیاز در رده سوم و فاصله ۹ امتیازی با صدر قرار دارد. اگر چه آنها دو بازی عقب افتاده هم دارند که می‌توانند با جمع کردن امتیازهای آن، خودشان را به استقلال و پرسپولیس نزدیک‌تر کنند.

خشکسالی برد در قزوین

نیم‌فصل دوم برای قزوینی‌ها هم تاکنون با خبر خوب همراه نبوده و شاگردان سعید دقیقی برخلاف پشت سرگذاشتن یک نیم‌فصل قابل قبول، در شروع دوباره لیگ، رنگ برد را ندیده‌اند.

شمس‌آذر در هفته هجدهم برابر مس رفسنجان در خانه به تساوی رسید تا سومین بازی بدون برد را این تیم قزوینی ثبت کند. آنها در شروع دوباره لیگ در سه بازی اخیرشان دو مساوی و یک شکست داشتند تا هواداران این تیم همچنان چشم‌انتظار برد در نیم‌فصل دوم باشند.

خطر سقوط شهر خسته

اوضاع در قائمشهر به بدترین شکل ممکن در حال پیش‌رفتن است و آنها مانند فصل گذشته خطر سقوط و بازگشت به دسته اول را بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌کنند.

نساجی هفته گذشته برای دومین بار در طول این فصل دست به تغییر مربی زد و ساکت الهامی را جایگزین لوکاس آلکارس اسپانیایی کرد اما این شوک دوباره، حداقل در اولین بازی نتیجه‌ای برای تیم قائمشهری نداشت و آنها در هفته هجدهم در شهید وطنی، برابر گل‌گهر شکست خوردند.

این شمشمین شکست نساجی در ۸ بازی اخیر بود که سبب شده این تیم با ۱۱ امتیاز به قعر جدول بچسبد. آخرین برد نساجی نزدیک به سه ماه پیش و در دیدار با استقلال خوزستان در هفته دوازدهم در روز ۱۸ آذر بر می‌گردد.

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار