| کد مطلب: ۱۱۰۰۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

از فوتبال تا موج سواری و المپیک ۲۰۲۴ پاریس

نفوذ هوش مصنوعی به ورزش جهان جدی‌تر از قبل!

این روزها نقش‌آفرینی هوش مصنوعی (AI) در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها بسیار پر رنگ شده و ورزشکاران نیز از این مقوله مستثنی نیستند و از این ابزار جدید بهره‌مند شده‌اند.

نفوذ هوش مصنوعی به ورزش جهان جدی‌تر از قبل!

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، در فاصله حدود شش ماه تا آغاز بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، ورزشکاران حرفه‌ای در سراسر جهان خود را برای حضور موفق در این رویداد آماده می‌کنند و در عین حال نقش استفاده از فناوری برای موفقیت ورزشکاران در سال‌های اخیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است.

در ماه‌های اخیر هوش مصنوعی نیز برای بالا بردن کارایی ورزشکاران وارد عرصه شده است. در همین زمینه نگاهی به حضور هوش مصنوعی در ورزش و ارتقای عملکرد فنی ورزشکاران انداخته‌ایم.

هوش مصنوعی در خدمت فوتبال و موج‌سواری آمریکا

به تازگی فدراسیون فوتبال آمریکا از فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی و ردیابی آنی حرکات بازیکنان و موقعیت توپ در زمین بازی کمک گرفته است. در این فناوری مجموعه‌ای از ابزارهای نرم‌افزاری به آنالیزورها اجازه می‌دهد تا انواع معیارهای عملکرد انسانی مانند وضعیت بدن، سرعت و زمان را در شرایط واقعی در زمین بازی مورد ارزیابی قرار دهند.

مایک لوین مدیر بخش نوآوری عملکرد کمیته ملی المپیک ایالات متحده آمریکا در این باره گفته است: با استفاده از پیشرفت‌های هوش مصنوعی و اطلاعات ارائه شده بر روی رایانه، ما توانسته‌ایم تجزیه و تحلیل‌های شخصی‌شده از ورزش‌های مختلف را ردیابی و مطالعه کنیم تا نقاط قوت و کاستی‌های حرکت ورزشکاران را مشخص و به آن‌ها کمک کنیم تا برنامه‌های آموزشی و مسابقه‌ای مبتنی بر داده‌ها را تهیه کنند و در نهایت این عمل به ارتقای عملکرد آنها منجر شود.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار