| کد مطلب: ۱۰۹۷۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد

این 4 بازیکن از تیم ملی می روند!

امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد که قصد دارد تا قبل از شروع جام جهانی ۲۰۲۶ پروژه جوانگرایی را آغاز کند و باید دید که کدام ستاره‌ها از تیم ملی کنار گذاشته می‌شوند.

این 4 بازیکن از تیم ملی می روند!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل تیم ملی قطر مغلوب شد تا حسرت یوزها برای قهرمانی به نیم قرن برسد. در نهایت قطر میزبان در فینال با برتری ۳ بر یک مقابل تیم ملی اردن موفق شد برای دومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

بنا بر گزارش ایرنا، فدراسیون فوتبال ایران بعد از ناکامی در جام ملت‌ها اعلام کرد که قرارداد امیرقلعه‌نویی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ ادامه دارد و این فدراسیون قصد ندارد تا همکاری خود را با کادر ایرانی خود به پایان برساند. قبل از شروع جام ملت‌ها انتقادهای زیادی در رابطه با میانگین سنی بالا تیم ملی به کادرفنی وارد شد و حتی قلعه‌نویی اعلام کرده بود که جوانگرایی به عهده باشگاه‌های فوتبال ایران است.حالا گویا نظر سرمربی تیم ملی فوتبال تغییر کرده و بعد از ماندن بر روی نیمکت تیم ملی اعلام کرده که قصد دارد تحولی در تیم ملی فوتبال ایجاد کند و با ایده جوانگرایی از حالا برای جام جهانی ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی کند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز اعلام کرد که از این برنامه حمایت می‌کند و باید میانگین سنی بازیکنان تیم ملی کمتر از چیزی که در جام ملت‌ها مشاهده کردیم، باشد.در این گزارش احتمال کنار گذاشته شدن بازیکنانی که در شرایط سنی بالا قرار دارند را مورد بررسی قرار دهیم.

کریم انصاری‌فرد

مهاجم ۳۳ ساله که در جام ملت‌های آسیا چهار دیدار برای یوزها به میدان رفت و یک گل نیز به ثمر رساند. او در این رقابت‌ها نمره ۶.۸ و دقت پاس %۶۲ را بدست آورد. انصاری‌فرد بعد از پایان جام ملت‌ها با جدایی از تیم اومونیا قبرس به آریس سالونیکی یونان پیوست. آریس پس از پانیونیوس، المپیاکوس و آاک چهارمین تیم انصاری‌فرد در لیگ یونان است.

احسان حاج‌صفی

مدافع ۳۳ ساله که کاپیتان اول تیم ملی فوتبال ایران نیز در این رقابت‌ها محسوب می‌شد، در ۵ دیدار برای یوزها به میدان رفت و نمره ۷.۳ و دقت پاس %۷۷ را در این رقابت‌ها بدست آورد.

شجاع خلیل‌زاده

مدافع ۳۴ ساله که در جام ملت‌های آسیا پنج دیدار را برای یوزها به میدان رفت و یک گل نیز به ثمر رساند. خلیل‌زاده در این رقابت‌ها نمره ۷ را به نام خود ثبت کرد و یک کارت قرمز نیز مقابل قطر دریافت کرد.

رامین رضاییان

مدافع راست ۳۳ ساله تیم ملی فوتبال ایران در ۶ بازی برای یوزها در این رقابت‌ها به میدان رفت و نمره ۶.۹ را بدست آورد. او در مقابل هنگ‌کنگ به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

به نظر می‌رسد که این بازیکنان گزینه‌هایی باشند که کادر تیم ملی فوتبال برای پایین آوردن میانگین بالا سنی، آن‌ها را برای رقابت‌های بعدی کنار بگذارد و با میدان دادن به جوانان با انگیزه‌ای که تعدادشان در لیگ برتر فوتبال کشورمان کم نیست، پروژه جوانگرایی را برای جام جهانی ۲۰۲۶ آغاز کند.این نفرات، بازیکنان بالای ۳۰ سال لیست تیم ملی فوتبال در این رقابت‌ها بودند. در کنار آن‌ها باید به بازیکنانی اشاره کنیم که به ۳۰ سالگی رسیده‌اند و شاید برای جام‌جهانی که نزدیک به ۳ سال دیگر آغاز می‌شود نتوانند آمادگی بالایی داشته باشند. بازیکنانی مانند محمد حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، روزبه چشمی، مهدی ترابی و شهریار مغانلو.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار