| کد مطلب: ۱۰۹۵۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد

اخطار مالکی به آمریکا بعد از حمله به پایگاه‌های مقاومت

در پی حملات غیرقانونی آمریکایی‌ها، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد، حق دولت عراق است تا برای توقف تجاوزات آمریکا وارد عمل شود.

اخطار مالکی  به آمریکا بعد از حمله به پایگاه‌های مقاومت

 

به گزارش  آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «تجاوز آمریکا به حاکمیت عراق و کشتار شماری از شهروندان این کشور به‌طور بی‌سابقه‌ای تکرار شده و هیچ عامل بازدارنده‌ای از سوی جامعه جهانی وجود ندارد.»

براساس گزارش خبرگزاری المعلومه، نوری المالکی ضمن محکوم کردن این تجاوزات و ترور تعدادی از شهروندان و نیروهای عراقی در مقرهای ثابت خودشان، تصریح کرد: «دولت عراق باید در تمامی زمینه‌ها برای توقف تجاوزات آمریکا علیه این کشور و محکوم کردن آنها اقداماتی اتخاذ کند چرا که این اقدامات قانون جنگل را پایه‌گذاری کرده و منجر به کشتار و تخریب غیرقابل توجیه در عراق می‌شود و این اقدامات در قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق بشری توجیهی ندارد.»رئیس ائتلاف دولت قانون عراق همچنین گفت: «عراقی‌ها این فشار و مضیقه‌ها را قبول نمی‌کنند و نمی‌توانند در قبال تحقیر جان شهروندانشان صبر پیشه کنند و باید موضع ملی مسئولانه‌ای از سوی همگان اتخاذ شود که ضامن حاکمیت و تمامیت ارضی و حافظ جان ملت باشد.»

در پی حملات متجاوزانه آمریکا، ریاست جمهوری عراق هم تجاوزات آمریکا به خاک این کشور را محکوم و آن را نقض حاکمیت عراق دانست. ریاست جمهوری عراق همچنین تاکید کرد: این حملات به طور کلی به دنبال افزایش تنش و تهدید امنیت و ثبات منطقه است.در این بیانیه همچنین تاکید شده است که این حملات شانس موفقیت مذاکرات مداوم در سازماندهی کار ائتلاف بین‌المللی در عراق را تضعیف می‌کند. این تهدیدهای مداوم ممکن است به بی‌ثبات‌سازی امنیت و ثبات و به خطر افتادن زندگی شهروندان و امنیت آنها منجر شود.این بیانیه پس از آن صادر شد که ستاد فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) ساعات اولیه صبح شنبه اعلام کرد در پاسخ به کشته شدن سه نظامی خود در حمله هفته گذشته به پایگاه این کشور در خاک اردن، مواضعی را در سوریه و عراق هدف قرار داد. سنتکام مدعی هدف قرار دادن ۸۵ موضع در این تجاوزات شد. مقاومت عراق هم در پاسخ اولیه به این تجاوزات پایگاه «عین الاسد» و سپس پایگاه «حریر» در اربیل را هدف قرار داد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار