| کد مطلب: ۱۰۸۲۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد

مهدی پازوکی: مسئول تیم اقتصادی دولت باید استعفا بدهد

فساد مالی چای دبش که نزدیک به ۱۴۰ هزار میلیارد تومان در زمان اختلاس است از لحاظ مقیاس تا زمان خود در ایران بی‌سابقه بوده‌است.

مهدی پازوکی: مسئول تیم اقتصادی دولت باید استعفا بدهد

به گزارش آرمان ملی آنلاین: این فساد بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین فساد مالی  تا کنون در ایران است. به ادعای سازمان بازرسی کل کشور، گروه کشت و صنعت دبش طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ برای واردات چای و ماشین‌آلات مبلغی برابر با سه میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون دلار ارز دریافت کرده که یک میلیارد و چهارصد و هفتاد و دو میلیون دلار از این مقدار، ارز دولتی بوده‌است. این میزان دلار ارزان برای تأمین ۱۴ سال چای کشور کافی بوده‌است.

«آرمان ملی» برای تحلیل و بررسی ابعاد مختلف این فساد با دکتر مهدی پازوکی، اقتصاددان گفت وگو کرده  است . پازوکی معتقد است؛« سیستم اقتصادی کشور اشکال دارد واشکال  دولت این است که به طراحی سیستم نپرداخته و تلاش می کند به صورت سنتی اقتصاد کشور را مدیریت کند که در شرایط کنونی جهانی پاسخگو نیست.در جهان امروز اگر قرار است یک دولت به صورت سنتی مدیریت شود قطعأ با مشکل مواجه خواهد شد.به واقع جهان مدرن را با اندیشه های مدرن می توان مدیریت کرد و نه با ابزارهای مدرن.ما برای مدیریت کشور به مدیریت مدرن نیاز داریم.

مدیریتی که سیستم را بشناسد و رویکردهای متناسب با آن را در پیش بگیرد.بانک مرکزی باید مشخص کند که در صورتی که نیاز کشور به90 هزار تن چای است چرا چنین گشایش هایی در اختیار شرکت دبش قرار گرفته است.همه این مسائل نشان می دهد که ما با روش های سنتی نمی توانیم کشور را مدیریت کنیم.

کشور به روش های مدرن مدیریت و شفافیت نیاز دارد. این حق  مردم است که در جریان امور قرار داشته باشند.چه اتفاقی رخ داده که شرکت دبش سه سال  در حال اختلاس و فساد بوده و امروز متوجه آن شده اند؟اگر این اتفاق در یک کشور توسعه یافته رخ می داد فردای آن مسئول اقتصادی دولت ضمن عذرخواهی از مردم از سمت خود استعفا می داد.

من معتقدم این اتفاق می بایست در کشور ما نیز رخ بدهد و مسئول اقتصادی دولت به خاطر شکل گیری این فساد در دولت از سمت خود استعفا بدهد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار