| کد مطلب: ۱۰۸۰۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد

زوج موفق پژمان جمشیدی و سام درخشانی

زوج موفق پژمان جمشیدی و سام درخشانی ، سال 1391 برای تولید سریال «پژمان» شکل گرفت. در سریال‌ها و فیلم‌های کمدی مختلف، با زوج‌های کمدی زیادی روبه‌رو بوده ایم اما چیزی که پژمان و سام را از سایر زوج‌ها مجزا می‌کند این است که طبق الگوی «احمق و احمق‌تر» در زوج‌سازی کمدی، هیچ‌کدامشان در میزان حماقت نسبت به دیگری برتری ندارد. انگار با زوج «احمق‌تر و احمق‌تر» روبه‌رو هستیم و از این جهت رفتار هردو آنها منجر به شکل‌گیری موقعیتی جذاب می‌شود. آنطور که شنیده می‌شود مسعود اطیابی درحال فیلمبرداری «تگزاس 3» است و پژمان و سام هم مجددا در این فیلم کنار هم قرار گرفته‌اند. به این بهانه مروری داریم بر زوج‌سازی‌های این دو بازیگر در آثار مختلف.

زوج موفق پژمان جمشیدی و سام درخشانی

به گزارش فیلم‌نیوز، زمان انتشار سریال «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» مهراب قاسم‌خانی در مصاحبه‌ای گفته بود که زوج پژمان و سام با وجود تمام جذابیت‌ها بهتر است ادامه پیدا نکند و به همین دلیل هم برادران قاسم‌خانی دیگر تمایلی به ساخت ادامه «خوب، بد، جلف» ندارند. با این حال حضورشان در «تگزاس» ادامه خواهد داشت.اولین بار سال 1392 در سریال «پژمان» با زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی روبه‌رو شدیم. ماجرا از این قرار بود که پژمان جمشیدی، بازیکن سابق تیم پرسپولیس بدون تیم مانده بود و مدیربرنامه‌اش سام درخشانی نمی‌توانست برای او کاری کند. این دو نفر مدام دنبال تیم می‌گشتند و هربار هم سرشان به سنگ می‌خورد. «پژمان» اولین تجربه جمشیدی در بازیگری بود و بخش مهمی از موفقیت آن به فیلمنامه پیمان قاسمخانی و طراحی کاراکتری باز می‌گشت که برای این دو شخصیت انجام داده بود. این دو کاراکتر، به ظاهر آدم‌های عاقلی بودند اما در عمل، رفتار و بیانشان از نوعی توهم و بلاهت نشئت می‌گرفت و همین تضاد عامل اصلی محبوبیت‌شان شد. کل کل ناتمام میان آنها بخش دیگری از دلیل موفقیت این زوج است. سروش صحت در مقام کارگردان به‌خوبی توانست به این دو شخصیت جان دهد تا جایی که محبوبیت آنها تا سال‌ها بعد ادامه پیدا کرد.

خوب بد جلف | پیمان قاسم‌خانی | 1394

دو سال بعد از موفقیت «پژمان»، پیمان قاسم‌خانی در اولین تجربه کارگردانی‌اش «خوب، بد، جلف»، روی وجه دیگری از جذابیت زوج جمشیدی و درخشانی تمرکز کرد. اینبار دیگر داستان فیلم ارتباط مستقیمی با سریال «پژمان» و بحث فوتبالیست بودن او نداشت. همین باعث شد مخاطبان شاهد قصه‌ای تازه از این زوج باشد و روابط میان آنها برایشان خسته‌کننده نشود. در این فیلم پژمان و سام قرار است بازیگران یک فیلم سینمایی باشند. ماجرا از این قرار بود که یک کارگردان فیلم‌های هنری از سوی تهیه‌کننده مجبور می‌شود برای فروش بیشتر فیلم دست روی دو بازیگر تجاری بگذارد و به این ترتیب باید سعی کند هرطور شده آنها را به نقش‌هایشان نزدیک کند. فیلم هم در جشنواره مورد استقبال مردم قرار گرفت و هم در اکران عمومی. به طوری که «خوب، بد، جلف» بعد از یک هفته اکران بیش از یک میلیون کرد و آن زمان تعجب‌ها را برنگیخت. این فیلم در کل با بلیت 11 هزارتومانی 16 میلیارد فروش کرد و یک میلیون و 500هزار مخاطب را به سینماها جلب کرد.

 جزیره تگزاس | مسعود اطیابی | 1396

بعد از اینکه زوج پژمان و سام به واسطه بازی در «پژمان» و «خوب، بد، جلف» به شهرت رسیدند، مسعود اطیابی دست به کار شد و از نها دعوت کرد تا در فیلم «تگزاس» بازی کنند. «جزیره تگزاس» درباره مهاجرت دو دوست به برزیل بود. یکی از آنها در برزیل زندگی کرده و آن یکی هم می‌خواست مقیم برزیل شود. برای همین تصمیم می‌گیرفتند سرپرستی یک کودک برزیلی را قبول کنند. اما از یک جایی به بعد ماجرا پیچیده می‌شد و پای یک گانگستر بزرگ به میان می‌آمد. «جزیره تگزاس» فیلمنامه قدرتمندی نداشت و براساس سلسله اتفاق‌ها و موقعیت‌های کمدی پیش می‌رفت به همین دلیل هم  فیلمی نبود که بتواند مورد توجه سخت‌پسندها قرار گیرد. ضمن اینکه بازی این زوج هم تقلیدی از تجربه‌های پیشین بود به همین دلیل هم با وجود جذابیت‌های بازی پژمان و سام کنار هم، تگزاس به اندازه دو اثر قبلی خوش‌ساخت نبود با این حال مهمترین دلیل موفقیت آن به بازی زوج پژمان و سام برمی‌گشت. « جزیره تگزاس» در اکران دوم سال 97 روی پرده سینماها رفت. فیلم 14میلیارد و 500میلیون تومان فروخت که رقم معقولی بود.

تگزاس 2 | مسعود اطیابی | 1397

سید مسعود اطیابی بلافاصله بعد از «تگزاس1» سراغ ساخت قسمت دوم آن رفت و مجددا روی موج جذابیت‌های این زوج و همچنین ماجراهای قسمت اول این فیلم پیش رفت. «تگزاس 2» از معدود فیلم‌هایی است که قسمت دوی آن به مراتب بهتر از یک است. گرچه نمی‌توان آن را جزو کمدی‌های درخشان سال‌های اخیر به حساب آورد اما هم موقعیت‌های خنده‌دار زیادی دارد و هم باورپذیری در این قسمت نسبت به قسمت یک بیشتر است. جنس بازی پژمان و سام با اینکه شباهت‌هایی به «تگزاس1» دارد اما با ماجراهای فصل دو بیشتر جور است بخصوص اینکه با همراهی ژاله صامتی، مهدی هاشمی و زن برزیلی فیلم، موقعیت‌های جالبتری هم رقم خورده است. اینبار داستان در تهران روایت می‌شود و داستان به سمتی می‌رود که زندگیشان با قاچاق مواد گره می‌خورد. «تگزاس2» در تهران و شهرستانها بیش از 25میلیارد تومان فروخت و در سال 1397جایگاه دوم پرفروش‌ها بعد از فیلم «مطرب» قرار گرفت. با این حال انتظار می‌رفت فیلم در همین نقطه متوقف شود و دیگر ادامه‌ای نداشته باشد.

خوب، بد، جلف : ارتش سری | پیمان قاسم‌خانی | 1398

تیر ماه سال 1398 درحالیکه زوج پژمان و سام چهار همکاری مشترک را از سر گذرانده بودند، پیمان قاسم‌خانی تصمیم گرفت قسمت دوم «خوب، بد، جلف» را با نام «ارتش سری» کارگردانی کند. اینبار حامد کمیلی هم به این جمع اضافه شده بود و مواجهه او هم با این زوج موقعیت‌های خنده‌داری را رقم می‌زد. ماجرا از این قرار بود که گروهی ضدانقلاب زیر نظر دونالد ترامپ قصد داشتند به بهانه فیلمبرداری یک اثر تاریخی، از عملیات هسته‌ای ایران سردربیاورند. حالا کارگردانی را به ایران فرستاده بودند تا با دعوت از این زوج، فیلمی درباره جنگ جهانی دوم بسازند. پژمان و سام مدام خرابکاری می‌کردند تا اینکه نهایتا به گمان اینکه هنوز مشغول فیلمبرداری هستند، سر از مقر اصلی آنها در می‌آوردند. سر از مقر اصلی آنها در می‌آوردند. ابتدا قرار بود «خوب، بد، جلف 2» در قالب سریال تولید شود اما به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها تصمیم گرفتند آن را در قالب یک اثر سینمایی تولید کنند. بعد هم به دلیل طولانی شدن زمان فیلم، قرار شد ادامه آن به یک سریال تبدیل شود. این فیلم به خاطر همزمانی با شیوع کرونا آنطور که باید در سینماها مورد استقبال قرار نگرفت و کمتر از «خوب، بد، جلف» فروخت.

خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو | محسن چگینی | 1399

«خوب، بد، جلف: رادیواکتیو» درواقع ادامه ماجراهای «ارتش سری» بود. به این صورت که آنها در پایان فیلم توسط چچنی‌ها دزدیده می‌شدند و در ابتدای سریال، به عنوان زندانی سر از قطار در می‌آوردند تا تبعید شوند. بخش مهمی از مخاطبان معتقد بودند «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» بضاعت تبدیل شدن به یک سریال را ندارد و شاید اگر در حد یک مینی‌سریال یا حتی یک فیلم سینمایی پیش می‌رفت اتفاق‌های مهمتری در انتظارش بود. با این حال سریال قابل قبولی از آب درآمد که بخش مهمی از موفقیت آن باز هم در گرو جذابیت زوج پژمان و سام بود. با این حال در مقایسه با قسمت اول این سه‌گانه موفقیت چندانی در پی نداشت و جزو اثار پرمخاطب شبکه خانگی به حساب نیامد. تا جایی که خود مهراب قاسم‌خانی تاکید کرد بهتر است دیگر ادامه‌ای برای این فصل ساخته نشود.فیلمبرداری قسمت سوم «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی چند روزی است شروع شده و طبق شنیده‌ها اکثر بازیگران قسمت دوم این سه‌گانه در این اثر هم حضور دارند. باید دید زوج پژمان و سام در «تگزاس 3» به چه ترتیب رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار