| کد مطلب: ۱۰۷۹۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

اهمیت وجود وکیل ملکی در حوزه املاک و مسکن

وکیلان ملکی، وکیلانی هستند که در کلیه امور مربوط به اموال غیرمنقول اقدام به داوری و وساطت می‌کنند. وظیفه آن‌ها، دفاع از حقوق موکل خود در دعاوی مانند تنظیم سند رسمی، تصرف، خلع ید، ممانعت از ضایع شدن حق، فروش مال غیر، تقسیم املاک، ابطال یا فسخ قرارداد و ده‌ها مورد دیگر است که با هدف رفع مشکلات نامبرده تلاش می‌کنند. امروزه، بخش عظیمی از دعاوی در حوزه مربوط به املاک است. منظور از ملک کلیه دعاوی مربوط به دارایی‌هایی مانند خانه، زمین یا آپارتمان است که با توجه به قیمت بالای املاک، پرونده حقوقی برای آن‌ها در این حوزه مطرح می‌شود. در ادامه مقاله در ارتباط با گروه وکلای ملکی که به رفع ابهام در برخی موارد مانند مطالبه اجور معوقه می‌پردازند، مطالبی ارائه می‌کنیم.

اهمیت وجود وکیل ملکی در حوزه املاک و مسکن

پرونده‌های ملکی

وکیل ملکی با پرونده‌های متنوعی رو‌به‌‌رو است؛ زیرا دعاوی مطرح شده دراین‌باره بسیار گسترده هستند و برای رفع ابهام آن‌ها باید از وکیلی که آگاه به قوانین باشد و از دانش کافی برخوردار باشد کمک گرفت. مالکان باید برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه و ضایع شدن حقوق خود در کلیه موارد مربوط به ملک، با ارائه وکالت به شخصی متخصص، دعاوی ملکی خود را به آن سپرده تا در دادگاه پیگیری شوند.

وکیل ملک کیست؟

با توجه به تعریف قانون، وکیل ملکی کسی است که از طرف فردی برای انجام امر یا امور حقوقی انتخاب شده است. وکیل بعد از عقد قرارداد، به وکالت صاحب دعوی در دادگاه حاضر شده و کلیه امور را پیگیری می‌کند. به بیان دیگر در بین وکلا، وکیلی که به‌طور تخصصی تنها در زمینه امور مربوط به ملک فعالیت می‌کند و به قوانین ملکی آگاهی بسیار دارد، وکیل ملکی گفته می‌شود. از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین ویژگی یک وکیل توانا جهت مدیریت مسائل حقوقی در امور ملکی، داشتن تجربه کافی است. تجربه، در رسیدگی به پرونده‌ها بسیار حائز اهمیت است ؛ زیرا تنها دانش حقوقی برای برطرف ساختن مشکل و روبه‌رویی با افراد مختلف کافی نیست.
  • چنانچه تجربه یک وکیل ملکی در انجام امور بیشتر باشد، دفاع دقیق‌تر و کامل‌تر صورت خواهد گرفت و موکل به هدفش نزدیک‌تر می‌شود.
  • وکیل ملکی باید با روند دادگاه آشنایی لازم را داشته باشد. آشنایی هرچه گسترده‌تر باشد، کارها به سرعت بیشتری پیش رفته و رسیدگی به پرونده راحت‌تر صورت می‌گیرد.
  • وکیل ملکی باید با نحوه دادخواست و کیفیت خواسته دعوا کاملاً آشنا باشد. گاهی قانون‌گذاران در امور حقوقی سکوت کرده و دادرسی را به قضات یا حقوقدان‌ها واگذار می‌کنند؛ در این صورت نتیجه مثبت و موفقیت از آن کسی است که استدلال‌های قوی ارائه کرده است.

مهمترین وظایف وکیل ملکی

بعد از عقد قرارداد با وکیل، او به‌طور تخصصی مبادرت به وکالت ملکی نموده و بر‌اساس قانون وظایف خود را انجام می‌دهد. برخی از مهمترین وظایف یک وکیل ملکی عبارت‌اند از:

  • وظیفه دارد طبق قانون و در حد اختیارات وکیل، در دعوی ملکی از موکل خود دفاع کرده و برای گرفتن حقوق وی تلاش کند.
  • به‌طور منظم و مداوم به پیگیری پرونده پرداخته و در جلسات دادرسی حضور پیدا کند.
  • در صورت نیاز اقدام به تنظیم لایحه کرده و موکل را از تک تک مراحل آگاه سازد.
  • باید با استفاده از تجربیات و تخصص خود در حوزه مربوط به املاک از موکل خود دفاع کند.
  • وکیل ملکی باید در کلیه دعاوی ملکی از‌جمله خرید و فروش، عقد اجاره، عقد رهن و سایر عقود مربوط به املاک با استناد به قوانین از موکل خود دفاع کند.
  • در‌صورتی‌که یک مستأجر ملک را تخلیه نمی‌کند، در دادگاه مشکل مربوطه را پیگیری و برطرف کند.
  • در‌صورتی‌که فروشنده از تخلیه و تحویل ملک خودداری کند، دعوی الزام به تنظیم سند رسمی را مطرح کند.

حیطه کاری یک وکیل ملکی خوب چیست؟

در کلیه دعاوی ملکی که نیاز به تنظیم سند دارند، پیشنهاد می‌شود که از یک وکیل ملکی استفاده شود تا با بهره گرفتن از دانش و تخصص او، مشکل ایجاد شده برطرف شود. در امور مختلفی مانند موارد زیر می‌توان از وکیل کمک گرفت:

خرید و فروش ملک

وکیل می‌تواند در امر خرید و فروش و فرایند رفع مشکلات حقوقی به افراد کمک کند. این امور شامل نقل و انتقال مالکیت، بررسی قرارداد فروش یا خرید و تهیه اسناد و مدارک لازم است.

اجاره ملک

وکیلی ملکی، در ارتباط با امور اجاره نیز می‌تواند به افرادی که به مشکل برخورده‌اند کمک کند. این موارد شامل تهیه و بررسی قرارداد اجاره، توافق شرایط اجاره و سایر مشکلات مربوط به آن است.

مدیریت ملک

وکیل می‌تواند در تهیه قراردادهای مربوط به مدیریت ملک جریان پرونده را دنبال کرده و کلیه پرداخت‌ها را مدیریت و برطرف سازد.

حل اختلافات

کلیه وکلا می‌توانند افراد را در امور مربوط به اعتراضات و دعاوی ملک یاری رسانده و به بهترین نحو آن‌ها را رفع سازند.

اهمیت وجود وکیل ملکی در حوزه املاک و مسکن

بی شک وجود یک وکیل ماهر و کاردان در زمینه دعاوی ملکی بسیار یاری‌دهنده خواهد بود و سبب می‌شود قرارداد راحت و بی‌نقص انجام شود. این وکلا به دلیل تسلط، دانش کافی و تجربه خود در حوزه مسکن و املاک از روش‌های مختلف بهره گرفته و معاملات یا مسائل مربوط به مطالبه اجور معوقه را به‌آسانی حل می‌کنند. برخی از کارشناسان حاضر در دادگستری در این زمینه می‌توانند مشاوران خوبی برای افراد باشند و آن‌ها را در این مراحل یاری کنند. این افراد قادرند با بررسی مستندات و اسناد موجود، برای حل دعاوی ملکی بهترین راهکارها را ارائه ‌کنند.

وکیل سرقفلی کیست؟

این واژه در لغت به معنای پول یا دارایی است که به‌طور دقیق ارزش‌گذاری شده باشد و مستأجر در قبال حق استفاده از منافع، طبق قرارداد هزینه‌ای پرداخت کند. سرقفلی غیرقابل رؤیت است و درواقع استفاده از منافع و شهرت فرد دیگری است و به‌مرور زمان افزایش پیدا می‌کند. مقررات مربوط به سرقفلی آنقدر خاص و پیچیده است که باید وکیلی که در این حیطه فعالیت می‌کند، دانش و اطلاعات کافی را داشته باشد. به‌طور کلی وکیل سرقفلی در زمینه دعاوی ملکی، مانند اجاره یا تخلیه، باید با مفاهیم سرقفلی شامل حق کسبه و پیشه، مقررات حاکم بر تخلیه و اجاره و نحوه محاسبه آن‌ها آشنایی کامل داشته باشد.

وکیل ملکی غرب تهران

گروه وکیل ملکی غرب تهران، وکیلانی با تجربه در زمین کلیه امور حقوقی ازجمله املاک و مسکن هستند که در صورت نیاز می‌تواند در این زمینه خدمات تخصصی را به مراجعه‌کنندگان ارائه دهند. آن‌ها با همکاری وکلای متخصص ملکی و یاری گرفتن از تجربیات آن‌ها به‌صورت حرفه‌ای به مسائل ورود کرده و پرونده‌ها را مورد‌بررسی قرار می‌دهند. در نهایت با اتخاذ بهترین تصمیم و راهکار، از حقوق موکلین خود دفاع کرده و آن‌ها را در رسیدن به مقصد و هدف نهایی یاری می‌کنند.  برای بهره‌مندی از خدمات آن‌ها می‌توانید به‌صورت حضوری و آنلاین با آن‌ها مشاوره کرده و پرونده خود را در مسیر جریان قرار دهید.

وکیلان ملکی توانمند

املاک جز دارایی مهم هر فرد هستند که ممکن است در زمان خرید، قرارداد و معامله با مشکلات فراوانی همراه شوند. در این حالت کمک گرفتن از یک وکیل ملکی کاربلد و با تجربه که دانش و اطلاعات کافی را در این زمینه داشته باشد و با آشنایی کامل در حوزه قوانین دادگاهی در این مراحل به شما یاری رساند، ضروری است. خدمات ملکی ارائه‌شده توسط گروه وکلای ملکی شامل موارد مختلفی از‌جمله طرح و پیگیری دعاوی ملکی، تنظیم و نظارت بر قرارداد، تنظیم لوایح مرتبط، اعاده دادرسی ملکی، تجدیدنظر ملکی و مواردی از این قبیل است که تنها از عهده یک وکیل با سابقه برمی‌آید. در این مقاله سعی بر آن بود که وظایف وکیل ملکی، حیطه کاری و اهمیت یاری گرفتن از آن را بررسی و ارائه کنیم تا در صورت نیاز از این مطالب بهره بگیرید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار