| کد مطلب: ۱۰۷۷۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد

محمود عباس با طرح اشغالگران برای غزه مخالفت کرد

حمود عباس تأکید کرد که «نمی‌توان طرح‌های اشغالگران برای جدا کردن نوار غزه از کرانه باختری و بیت‌المقدس، اشغال مجدد یا قطع بخشی از آن را پذیرفت».

محمود عباس با طرح اشغالگران برای غزه مخالفت کرد

به گزارش آرمان ملی آنلاین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن مخالفت با طرح‌های صهیونیستی برای جداسازی غزه از کرانه باختری و قدس اشغالی گفت که این طرح‌های به هیچ وجه قابل قبول نیستند.

به گزارش ایسنا، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که «طرح‌های اسرائیل برای جداسازی غزه از کرانه باختری و قدس اشغالی و اشغال مجدد آن یا بخشی از آن به هیچ وجه قابل قبول نیست».

به گزارش الجزیره، محمود عباس تأکید کرد که «نمی‌توان طرح‌های اشغالگران برای جدا کردن نوار غزه از کرانه باختری و بیت‌المقدس، اشغال مجدد یا قطع بخشی از آن را پذیرفت».

در این راستا، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» با ارائه مطلبی در این رابطه فاش کرد، برنامه جدیدی برای غزه پساجنگ وجود دارد که دارای چند مرحله است.

طبق این گزارش، تاکید این طرح بر سپردن مدیریت غزه به مقامات محلی بی‌ارتباط با جنبش حماس و تبدیل این باریکه به وضعیتی مشابه منطقه «ب» در کرانه باختری اشغالی است.

«رون بن یشای» روزنامه‌نگار و تحلیلگر یدیعوت آحارونوت درباره این طرح گفت: پس از یک هفته و نیم از نفوذ ارتش اسرائیل در نوار غزه و پس از توقف جنگ در آن، اسرائیل با آمریکایی‌ها و سازمان ملل درباره ترتیبات اولیه کنترل و مدیریت این باریکه تصمیم خواهند گرفت.

بن یشای فاش کرده است: طبق خواسته آمریکا، آخرین مرحله مذاکرات سیاسی میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین است و این مذاکرات شاید در چارچوب یک کنفرانس بین‌المللی انجام شود. طبق گفته دولت آمریکا، هدف از این مذاکرات رسیدن به یک راه‌حل است که منجر به راه‌حل ۲ دولتی با یک گذرگاه میان کرانه باختری و نوار غزه خواهد شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار